به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین قربانی ظهر شنبه در گفتگویی با اشاره به اینکه شهروندان برای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا باید هشدارها را جدی بگیرند، اظهار کرد: عدم توجه به این موضوع سبب خواهد شد از ساعت ۲۴ روز یکشنبه در برخورد با این افراد از قوه قهریه استفاده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در هفته جاری دو بیمارستان لنگرود و تالش نیز تجهیز و آماده بهره برداری خواهد شد، گفت: هر کدام از این بیمارستان‌ها ۲۰۰ تختخواب دارد که می‌تواند به افزایش ظرفیت بیمارستانی گیلان در مقابله با کرونا کمک کند.

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان با اشاره به کمبود برخی امکانات و تجهیزات بیمارستانی در استان، گفت: برای تأمین تجهیزات بیمارستانی ۵۰ میلیارد تومان نیاز بود که تاکنون از این مبلغ ۲۲ میلیارد تومان تأمین شده است.

وی با بیان اینکه ۲۸ میلیارد تومان دیگر نیز تا دوشنبه هفته جاری تأمین می‌شود، تصریح کرد: با همکاری سپاه قدس گیلان یک بیمارستان سیار ۱۲۰ تختخوابه در کنار بیمارستان رازی رشت ایجاد شده است.

قربانی با اشاره به پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در این بیمارستان سیار، ادامه داد: به دنبال راه اندازی یک بیمارستان صحرایی توسط سپاه و ارتش در سایت درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جاده لاکان هستیم.

وی به ایجاد محله‌های سلامت و تخت‌های پشتیبان برای نگهداری از بیماران مبتلا به کرونا برای گذران دوران نقاهت نیز اشاره و اظهار کرد: ۲۰۰ تخت پشتیبان در هتل المپیک به منظور بستری کردن افرادی که دوران نقاهت خود را می‌گذراند پیش بینی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1374795
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.