مجید شیرانی روز شنبه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیشترین مراجعات و بیماران مشکوک را ظرف ۲۴ و ۴۸ ساعت گذشته داشته‌ایم.

وی، تعداد بیماران مشکوک بستری شده در بیمارستان این استان را ۵۰ بیمار اعلام کرد و گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۲۱ نمونه آزمایش از بیماران مشکوک گرفته شده که از این تعداد تاکنون آزمایش ۷۰ بیمار اعلام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری افزود: از تعداد آزمایش‌های اعلام شده ابتلای ۱۴ بیمار به ویروس کرونا قطعی شده است.

شیرانی، در خانه ماندن و پرهیز از حضور در تجمعات را مهمترین راهکار پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دانست و گفت: هنوز تجمعاتی را در سطح شهر شاهد هستیم و این موضوع در شیوع ویروس کرونا خطرناک است.

وی همچنین از فعالیت۳۳ مرکز بهداشتی درمانی برای مشاوره و خدمات‌رسانی به بیماران مشکوک به ویروس کرونا در استان خبر داد و گفت: افرادی که دارای علائم خفیف هستند می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

شیرانی خاطرنشان کرد: چنانچه افراد با علائم شدیدتری نظیر تنگی نفس مواجه شدند مراجعه آنها به بیمارستان‌ها ضروری است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به حدود ۷۵ کشور سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۴۷ هزار نفر است که با استانهای اصفهان، خوزستان، لرستان و کهکیلویه و بویراحمد همسایه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.