به گزارش روز شنبه ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی در سخنرانی ظهر تاسوعا در حرم مطهر رضوی افزود: خوارج و مخالفین امیر المومنین (ع)، برخی خواص و منتظر المقام ها در سپاه عمرسعد اقلیت لشکر را تشکیل داده بودند اما اکثریت این سپاه را مردم عادی و کسبه و کشاورز کوفه و اطراف کوفه، به عنوان پایگاه چندین ساله امامت شیعه، شکل دادند. وی ادامه داد: چگونه اینها با وجود ظلمی که از دستگاه خلیفه وقت به آنان شده بود لشکر 120 هزار نفری حسین (ع) کش را براه انداختند؟
امام جمعه مشهد ضمن توصیه به عبرت آموزی از برگهای سیاه واقعه عاشورا اضافه کرد: اگر جامعه به این نتیجه رسید که بنشیند زندگی کند برای دفاع از ولایت قدمی برندارد و تنها به دنبال اداره کردن اقتصاد باشد، با دشمن در نیفتد و با دشمن بسازد و در این راه از مولفه های دین بگذرد، این جامعه، یزیدی است.
آیت الله علم الهدی تصریح کرد: عاشورا به عنوان یک رویداد تاریخی یا مساله شخصی و رقابت سیاسی نبوده که در آخر به عرصه نظامی و شکست بینجامد بلکه برخورد دو جریان است که در همه تاریخ ها، زمانها و همه ملتها به موقوع می پیوندد.
وی کربلا را انقلاب زنده نامید و ادامه داد: یک جریان سیاسی محورش تکلیف دینی، شرع، توسعه دین و مقابله با جریان ضد استکباری است و جریان دیگر تنها دغدغه اش رفع نیازهای مادی و منافع دنیوی است، اینگونه است که کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا صدق پیدا می کند.
آیت الله علم الهدی تاکید کرد: باید شاخصه های این جریانها را تشخیص داد تا جامعه ما نیز همچون جریان حسینی مانند حضرت امام حسین (ع) و اصحابش بر سر این مولفه ها جان، مال و شهید بدهند.
وی با اشاره به شهادت طلبی یاران امام حسین (ع) گفت: شهادت مقصد و ابزار است اما هدف نیست بلکه هدف مقابله با ظلم و طاغوت بوده و هست.
خبرنگار:ناصراسدزاده هروی**انتشار دهنده:شاهین فرشاد
3221/507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.