به گزارش ایرنا، این مراسم ها که با حضور انبوهی از مادران و فرزندان خردسال خود برگزار شد، ابتدا با نذرنامه خوانی، خطاب به امام زمان (عج) آغاز و در ادامه مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به ذکر مصیبت واقعه عاشورا پرداختند.
در این مراسم ها ضمن نوحه خوانی، مداحان و واعظان اهل بیت (ع) در تشریح هدف قیام امام حسین (ع) سخنرانی کرده و در ادامه نیز به گهواره گردانی و تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخته شد.
در این آئین های معنوی که با هدف تکریم کوچکترین شهید کربلا و به عنوان بزرگترین سند مظلومیت اهل بیت امام حسین (ع) برگزار شد، مادران دلسوخته طفلان خود را بر روی دست گرفته و با اشک های خود، همنوا با رباب، مادر علی اصغر(ع) در دشت کربلا شدند.
نماینده مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در استان قزوین در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: اجتماع بزرگ مادران و شیرخوارگان حسینی همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم الحرام در چهار هزار و 500 نقطه از خاک میهن اسلامی ما برگزار می شود.
سهراب احمدی ادامه داد: ماهیت این حرکت معنوی، واقع گویی حادثه عاشورا و روایت شهادت مظلومانه نوزاد شیرخواره امام حسین(ع) است.
وی با اشاره به آغاز فعالیت همایش شیرخوارگان حسینی از سال 82، یادآور شد: ایجاد وحدت در کانون های فعال شیعی، برانگیخته شدن عواطف عمومی در کشور و جهان، شیعه شناسی و عاشورا شناسی از اهداف برگزاری برنامه شیرخوارگان حسینی است.
این مسئول در ادامه از توزیع 25 هزار لباس بین نوزادان در مراسم شیرخوارگان حسینی توسط این مجمع خبر داد و افزود: با توجه به برگزاری این مراسم در سایر شهرهای استان، لباس های مزین شده به نام حضرت علی اصغر (ع) علاوه بر قزوین در سایر شهرستان های استان نیز توزیع شده است.
وی در پایان گفت: برای دوخت لباس ها ویژه این مراسم هفت کارگاه خیاطی همکار داشتند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.