به گزارش خبرنگار ایرنا، در این همایش شماری از مادران مرزنشین قصرشیرین با بر تن کردن لباس های سفید، سبز و سیاه بر تن فرزندان خردسالشان و همچنین بستن سربندهای مزین به نام ائمه (ع) و یا علی اصغر، یا حسین، یا زهرا، یا زینب و یا صاحب الزمان (عج) در مسجد جامع قصرشیرین حضور یافتند و بر مظلومیت امام حسین (ع) و حضرت علی اصغر (ع) اشک ماتم ریختند.
در این همایش مادران، طفلان شیرخوار خود را به یاد شیرخواره امام حسین (ع) بر دست گرفته و به سوگواری و عزاداری پرداختند و در مصیبت باب الحوائج 6 ماهه امام حسین (ع) گریستند و اشک ماتم ریختند.
در این آیین معنوی مادران دلسوخته با مادر حضرت علی اصغر(ع) طفل 6 ماهه شیرخوار دشت کربلا همدردی کردند و به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) لالایی سر دادند و کودکان نیز در این مصیبت بزرگ بی قراری و گریه کردند.
امام جمعه قصرشیرین در این آیین در سخنانی، مادران را به تربیت اسلامی فرزندان فرا خواند و از آن ها خواست تا کودکان خود را براساس احکام دینی تربیت کنند.
حجت الاسلام علی ملکی افزود: رعایت حجاب و آموزش محرم و نامحرم، تربیت دینی، انس با قرآن و پیروی از دستورات دینی از مواردی است که والدین باید به فرزندانشان آموزش دهند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در نخستین روز از ماه محرم الحرام، همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی نیز با حضور مادران و فرزندان شیرخوار آنها در جوار حرم احمد ابن اسحاق (ره) سرپل ذهاب و مسجد جامع گیلانغرب برگزار شد.
همایش شیرخوارگان حسینی هر سال و در نخستین جمعه از ماه محرم الحرام به همت مجمع جهانی بزرگداشت حضرت علی اصغر (ع) با هدف تعظیم به شعایر حسینی و تربیت نسل انقلابی و مکتبی کودکان مسلمان با حضور مادران آنها برگزار می شود.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.