به گزارش خبرنگار مهر، محسن زنگنه، شب گذشته در نخستین نشست خبری خود اظهار کرد: جریان انقلابی شیفته خدمت و خادم ملت است که برای رسیدن به جایگاه، اخلاق را زیر پا نمی‌گذارد و مردم را محرم خود می‌داند و اهل جناح بندی نیست و نگاهش به مستضعفین و فرا منطقه‌ای است.

منتخب مردم تربت حیدریه با تاکید بر اینکه وارد جناح بندی‌های سیاسی نمی‌شود، افزود: در موضوع عزل و نصب مدیران هرگز وارد جناح‌بندی های سیاسی نمی‌شویم و مبنای ما براساس شایسته سالاری است اما در مقابل مدیری که شایستگی ندارد، تمام قد می‌ایستیم.

زنگنه به برنامه‌های خود در منطقه اشاره کرد و گفت: بی عدالتی از تمام جهات، از جمله تقسیم منابع انسانی، اداری، آب و سایر منابع در منطقه محسوس است لذا در قدم اول باید عدالت را در حوزه‌های مختلف اجرا کنیم.

وی بیان کرد: در خصوص شفافیت هیچ نکته پنهانی با مردم نداریم و از رسانه‌ها می‌خواهم با رویکرد شفافیت و نقد آگاهانه حرکت کنند و من از آنها حمایت خواهم کرد.

این نماینده منتخب، اولویت نخست تولید در منطقه را با محوریت کشاورزی و دامداری عنوان کرد و گفت: البته این بدان معنا نیست که با صنعت مخالفیم اما ظرفیت منطقه خیلی فراتر از آن است که بخواهیم از حوزه کشاورزی و دامداری بخصوص صنایع تبدیلی آن غفلت کنیم.

زنگنه به تولید انبوه پسته در شهرستان مه ولات اشاره کرد و افزود: باید جلوی خام فروشی پسته را بگیریم و آن را به یک ضد ارزش تبدیل کنیم و چنانچه بتوانیم حداقل نصف این سرمایه‌ها را در مه ولات نگه داریم، شاهد پیشرفت این منطقه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بورس زعفران شاخصه‌های لازم را ندارد، گفت: با توجه به اینکه قطب تولید زعفران در ایران و جهان هستیم، باید اصلاح بورس زعفران در اولویت قرار بگیرد چرا که شاخصه‌های لازم را ندارد و با توجه به افزایش شاخص بورس و طلا، زعفران در بورس همچنان در رکود است.

این نماینده منتخب اظهار کرد: باید نظارت ویژه ای بر خروج و صادرات زعفران داشته باشیم چرا که اختلاف قیمت بین مرکز صادراتی و داخل فاحش است و این تعارض به وجود می‌آید و رقبا در خارج از کشور برای اینکه بتوانند رقابت کنند، قیمت را دائم کاهش می‌دهند.

زنگنه گفت: باید از اردیبهشت ماه کمیته زعفران را تشکیل دهیم که شامل آموزش مردم در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت است و در این بین نیازمند بسیج نیروی مردمی هستیم.

نماینده منتخب مردم تربت حیدریه تصریح کرد: معتقدم سن مدیران حداکثر باید ۵۰ سال و بومی منطقه باشد و از طرفی یک مدیر بومی ضعیف‌تر بهتر از یک مدیر مجرب و غیربومی است و همچنین از جوانی که برای دریافت منصبی که توان آن را در خود می بیند اعلام آمادگی کند، استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.