«احمد قره بیگلو» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: این میزان محصول از 13 هزار و 500 هکتار باغ مثمر شهرستان زرندیه تولید شده است.
وی گفت: در این شهرستان اکنون باغات مثمیر از قبیل پسته، بادام،‌ هلو، انگور و سیب وجود دارد که ظرفیت مناسبی برای تولید میوه و فعالیت صنایع تبدیلی می باشد.
به گفته این مسئول، امسال مجموع تولیدات حوزه زراعی این شهرستان نیز 150هزار تن بوده که 26 هزار تن از این محصولات را گندم تشکیل می دهد.
وی گفت: از مجموع 60 هزار هکتار زمین کشاورزی شهرستان زرندیه، بیش از 42 هزار هکتار زیر کشت محصولات زراعی و باغی است.
قره بیگلو اظهار داشت: تولید بیش از سه هزار 800 تن گوشت قرمز، سه هزار و 200 تن گوشت مرغ، 45 تن گوشت ماهی و سه هزار و 500 تن تخم مرغ از جمله فعالیت های شاخص شهرستان زرندیه در حوزه امور دام در سال جاری است.
وی همچنین تولید شیر خام در این شهرستان را افزون بر 25 هزار و 500 تن عنوان کرد و گفت: در همین مدت زنبورداران زرندیه موفق به تولید 50 تن عسل مرغوب شدند.
به گفته این مسئول، تجهیز حدود 950 هکتار از زمین های کشاورزی به سامانه آبیاری تحت فشار از دیگر فعالیت های جهاد کشاورزی زرندیه در حوزه آب و خاک است که در این زمینه 120 میلیارد ریال اعتبارات بلاعوض پرداخت شد.
وی گفت: در حوزه آب و خاک همچنین هفت رشته قنات احیاء و لایروبی شد و برای آبرسانی به مزارع باغی و کشاورزی نیز 560 متر لوله گذاری انجام شد.
قره بیگلو با اشاره به ظرفیت های تولید زعفران در زرندیه، گفت: تاکنون 14 هکتار از زمین های این شهرستان زیر کشت محصول زعفران قرار گرفته است.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه همچنین توسعه 10 هکتاری سطوح گلخانه ای در این شهرستان را از دیگر فعالیت‌های سال جاری برشمرد.
قره بیگلو افزود: تولید 450 هزار اصله نهال، توسعه 250 هکتاری سطوح باغی، مبارزه با علف های هرز در 730 هزار هکتار از مزارع غلات و نیز تولید 450 تن بذر اصلاح شده از دیگر فعالیت های امسال جهاد کشاورزی زرندیه است.
شهرستان زرندیه با چهار هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت و افزون بر 60 هزار نفر جمعیت از شهرستان های شاخص در حوزه تولیدات کشاورزی است.
6539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.