احمد گلمحمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح بسیج همگام با کشاورز از ابتدای سال با همکاری 250 کشاورز در 29 روستا و در سطح 370 هکتار اجرا شده است.
وی اظهار داشت: پارسال سه هزار و 993 تن و امسال تاکنون پنج هزار و 615 تن انواع محصولات از زمینهای زیر پوشش این طرح برداشت شده است.
وی با بیان اینکه در این مدت هزار و 600 جلسه کارگروه روستایی با همکاری فرماندهان پایگاه مقاومت بسیج روستا و کشاورزان برگزار شده است گفت: از شاخص ترین فعالیت های انجام شده در این طرح تولید محصول پسته سالم در چهار هزار و 600 هکتار از باغات پسته خلیل آباد، کنترل بیماری ها و آفات باغات انگور خلیل آباد و قوچان و ترویج روش داربستی کردن باغات انگور در شهرستان قوچان می باشد.
گلمحمدی، انتخاب ژنو تیپ های برتر گردو در شهرستان کلات به منظور انجام پیوند گردو و جوان سازی باغهای مسن و کم بازده در شهر کلات، افزایش کیفیت گل زعفران در مشهد، رشتخوار و نیشابور و تولید برنج سالم بدون استفاده از سموم کشاورزی در شهرستان کلات، کنترل آفات سیب باغات درگز، کنترل آفات انار در کاشمر و خلیل آباد را از دیگر نتایج اجرای این طرح برشمرد.
وی افزود: این طرح با هدف علمی سازی کشاورزی و کمک به افزایش محصول به صورت رایگان و جهادی اجرا می شود.
وی اظهار داشت: هم اکنون طرح بسیج همگام با کشاورز با همکاری 150 کارشناس مربی در 400 روستای خراسان رضوی در حال اجراست.
این طرح که از چهار سال پیش آغاز شده با برگزاری دوره های مختلف آموزشی و ترویجی توسط کارشناسان و مربیان، به کشاورزان خرده مالک کمک می کند.
7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.