داوود شهرکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با هماهنگی سازمان غذا و دارو این مهم باید انجام شود تا نانوایی داران بخشی از نان مازاد خود را بدون عرضه و به صورت سوپرمارکتی به فروش رسانده و کمبود فروش در نانوایی جبران شود.
وی گفت: به دلیل افزایش مجتمع های نان و تنوع پخت در شهر بیرجند رضایت مردم نسبت به گذشته بیشتر شده است در حالیکه در گذشته هر واحد نانوایی موظف به پخت یک نوع نان بود.
وی بیان کرد: بخشی از نانوایان در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر سهمیه یارانه دریافت کرده و باید نان را با قیمت یارانه ای عرضه کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار کرد: نانوایی داران درخواست دارند با توجه به اینکه قیمت نان در چند سال گذشته ثابت مانده اما هزینه های آنها افزایش یافته، قیمت نان نیز افزایش یابد که این موضوع در سطح کشور مطرح شد.
وی گفت: این مهم باید به صورت کارشناسی انجام شود چرا که شاید با تغییر قیمت برای مردمی که قوت قالب آنها در برخی مناطق استان به ویژه روستاها نان است، فشار مضاعفی ایجاد کند.
شهرکی یادآور شد: تشخیص ما بر این است تا با حداقل سهمیه آرد آزاد پز مسیر را ادامه دهیم.
وی اظهار کرد: اگر قرار بود حمایتی از نانوایی داران شود باید بگونه ای باشد که فشاری بر مردم وارد نشود.
وی گفت: ممکن است شرایط نانوایان با تغییر قیمت نان بهتر شود اما مردم خرید می کنند و این سطح درآمد نارضایتی، بعضا کاهش خرید و ظهور پخت های غیرمجاز غیرنانوایی را به دنبال خواهد داشت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: نمی توان گفت با افزایش قیمت نان مشکل نانوایی داران حل و فصل می شود بلکه باید به شیوه های مختلف این قشر را مورد حمایت قرار دهیم.
وی با بیان اینکه نانوایان استان در حوزه نظارت بهداشت و استاندارد در حد قابل قبولی هستند گفت: نانوایان استان کمترین مشکل را در وجود مواد مضر یا غیر مجاز دارند که جای قدردانی از اصناف و کارخانجات آرد دارد.
شهرکی افزود: مسیرهای حمایتی باید در حوزه اصلاح قیمت آرد یا تعریف خدمات ویژه برای افزایش ظرفیت فروش در نظر گرفته شود تا اینکه فقط به دنبال افزایش قیمت نان برویم.
وی بیان کرد: در حال حاضر 200 واحد نانوایی در شهرستان بیرجند فعال است که 40 واحد معادل 20 درصد نانوایی ها آزاد پز هستند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.