به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید مجتبی علوی مقدم روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون ماده 5استان افزود: تمام قد از تصمیمات قانونی شوراهای اسلامی حمایت می کنیم.
وی با اشاره به اهمیت شورای شهر در روند تصویب تمامی طرح های توسعه ای و تفصیلی شهری گفت: تمامی طرح های شهری نیازمند طرح و تصویب موضوع در صحن علنی شورای شهر هستند، چرا که اجرای این طرح ها، شهروندان و شهرداری ها را مورد تاثیر قرار می دهند.
وی، با تاکید بر اینکه جلساتی همچون کمیسیون ماده 5، جلساتی برای هم اندیشی و گفتگوهای قانونمند است، خاطر نشان کرد: برگزاری این جلسات، نباید به تقابل بین اعضا منجر شود، بلکه باید کمیسیون ها به گونه ای هدایت شوند که همه اعضا ضمن بیان نقطه نظرات خود، موضوعات را به صورت کارشناسی و ضابطه مند مورد بررسی قرار دهند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، مصوبات کمیسیون ماده 100 استان را لازم الاجرا دانست و تصریح کرد: رعایت حقوق شهروندی از مهمترین اصولی است که در روند تصمیمات باید مد نظر قرار گیرد.
علوی مقدم با بیان اینکه طرح های راهبردی شهری باید جایگزین طرح های تفصیلی و جامع شهری شوند، گفت: اختلافات بین دستگاه های اجرایی باید در استانداری حل و فصل شود، از این رو هرگونه شکایت دستگاه های اجرایی از یکدیگر در صورتی به مراجع قضایی ارجاع می شوند که استانداری امکان رفع آن را نداشته باشد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
6054* خبرنگار و انتشار - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.