به گزارش ایرنا، سید حامد عاملی روز شنبه در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اردبیل افزود:در این مدت میزان صادرات استان مطابق اظهار نامه های گمرکی 29 میلیون دلار و میزان صادرات چمدانی هم 23 میلیون دلار بوده است.
وی اضافه کرد: اگر همه مجموعه های ذی ربط همکاری و تعامل داشته باشند، این روند رو به رشد استمرار خواهد داشت زیرا استان تا 150 میلیون دلار ظرفیت صادرات کالا دارد.
عاملی از افزایش صادرات صنعتی در استان خبر داد و گفت: واحدهای نورد گستر ،مهر نوش ،تسنیم نوش ،آرتا پلاس ،شیرآلات صنعتی و تولیدات پلاستیکی از جمله واحدهایی هستنتد که در صادرات صنعتی فعال هستند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: در حوزه صنایع غذایی محصولاتی در سطح استاندارد بین المللی تولید می شود و ضرروی است حمایت ویژه ای از این واحدها صورت گیرد.
عاملی گفت:ارزیابی های صورت گرفته نشان می دهد که بیشتر واحدهای تولیدی صادرات محور استان با مشکل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش روبرو هستند و تحقق حمایت های تسهیلاتی دولت از بخش خصوصی در قالب جلسه های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید می تواند منجر به تسهیل توسعه صادرات این استان شود.
عاملی در ادامه خواستار حمایت های دولت از بازرگانان با مشوق های صادرات غیرنفتی شد و گفت: به منظور احیای ظرفیت های صادراتی اردبیل بویژه در بخش محصولات کشاورزی باید کارگروه صادرات تعریف شود تا مشکلات موجود در این زمینه به صورت مستمر پیگیری شود.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.