سیدحامد عاملی در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار داشت: در طول مدت سه سال گذشته 80 درصد تقاضای سرمایه‌گذاری صنعتی در استان اردبیل افزایش یافته است که طبق این آمار حرکت به سمت صنعتی شدن در استان اردبیل محقق شده و از سال 92 تا به امروز 984 طرح در حال بهره‌برداری در استان وجود دارد.

وی بیان کرد: ازاین تعداد طرح‌‌‌‌های در حال بهره‌برداری 300 طرح در طول سه سال به بهره‌برداری رسیده است و در راستای اقدامات دولت به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی در سال گذشته تسهیلات حمایتی به واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال دراستان ارائه شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: سال گذشته 369 طرح صنعتی و کشاورزی برای دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی به بانکهای عامل معرفی شدند که 133 واحد تولیدی استان مبلغ 143 میلیارد تومان اخذ کردند که دریافت و تزریق این تسهیلات به واحدهای تولیدی موجب تثبیت اشتغال برای 3 هزار و 400 نفر شده است.

عاملی گفت: امسال نیز امیدواریم با همکاری و هماهنگی مسئولان استانی و بانک‌های عامل بتوانیم در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در استان اردبیل اقدام کنیم چرا که این موضوع خود یکی از مهمترین دلایل و پیش‌نیازهای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی بیان کرد: در رابطه با مطالعات پهنه‌های معدنی به نتایج امیدبخشی دست یافتیم که این موضوع خود نیز نوید بخش روزهای خوب برای حوزه منابع معدنی در استان اردبیل است که قطعا در این حوزه استان اردبیل ظرفیتهای بسیاری دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: در حوزه تجارت آمار صادرات در طول سه سال گذشته افزایش داشته و امسال نیز در سه ماهه نخست آمار صادرات استان اردبیل نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 694323
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.