به گزارش ایرنا؛ حسن صابری شنبه شب در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: میزان مصارف بانک های استان در سال 95، 19 هزار و 150 میلیارد ریال بوده است و این رقم معادل چهار برابر میزان منابع بانک های استان به ثبت رسیده است.
وی افزود: این میزان اعتباری که به صورت تسهیلات داده شده از محل وصول مطالبات و یا جابه جایی تسهیلات تامین شده است.
رئیس شورای هماهنگی بانک های خراسان شمالی اظهار کرد: در سال 95، پنج هزار و 300 میلیارد ریال منابع در بانک های استان جذب شده است.
صابری گفت: در سال 95میزان منابع بانکی استان 35 هزار میلیارد ریال بوده است که از این میزان 10 هزار میلیارد ریال منابع بلندمدت، 15 هزار و 700 میلیارد ریال منابع کوتاه مدت و سه هزار و 200 میلیارد ریال منابع پس انداز جاری بوده است.
وی افزود: در مجموع میزان منابع گران قیمت استان در سال 95، 75 درصد منابع معادل 26 هزار میلیارد ریال بوده است.
صابری خاطرنشان کرد: نسبت میزان مصارف بانک های استان به منابع، 128 درصد گزارش شده است.
وی گفت: در سال 95 در بخش کشاورزی 24 هزار و 591 فقره تسهیلات به مبلغ سه هزار و 800 میلیارد ریال پرداخت شده و در بخش صنعت و معدن نیز 2 هزار و 659 فقره تسهیلات به مبلغ یک هزار و 980 میلیارد ریال اعطا شده است.
وی اظهار کرد: در بخش مسکن 9هزار و 588 فقره تسهیلات به مبلغ سه هزار و 700 میلیارد ریال و در بخش بازرگانی و خدمات 57 هزار و 111 فقره تسهیلات به مبلغ 9 هزار و 400 میلیارد ریال تزریق شده است.
صابری درباره تسهیلات تکلیفی نیز گفت: بیش از 30 هزار فقره تسهیلات به مبلغ سه هزار و 499 میلیارد ریال در این حوزه پرداخت شده است و از این محل برای 6 هزار و 320 نفر اشتغال تثبیت شده و 2 هزار و 561 فقره تسهیلات سرمایه در گردش تزریق شد است.
وی در باره برنامه های بانک های استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: امسال سهمی از منابع بانک های استان برای پرداخت تسهیلات به طرح های اولویت دار اقتصاد مقاومتی تزریق می شود.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به مدیریت ایرنا در خراسان شمالی به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
1744/ 7185 / خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.