به گزارش ایرنا رئیس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان فردوس عصر یکشنبه در آیین این افتتاح گفت: با هدف تنظیم بازار، تامین سلامت مردم، تنظیم قیمت شیر و حمایت از دامداران، تعداد چهار سکوی برداشت و جمع آوری شیر مورد بهره برداری قرار گرفت.
مهدی روشن افزود: سکوی برداشت شیر روستای خانکوک به نمایندگی از چهار سکوی روستاهای سرند، انارستانک و باغستان افتتاح شد.
وی بیان کرد: هر سکوی برداشت شیر با هزینه 20 میلیون تومان راه اندازی شده که 10 میلیون تومان آن تسهیلات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و 10 میلیون تومان خودیاری مردم روستاست.
رئیس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی فردوس تصریح کرد: در سکوهای برداشت شیر روستایی، روزانه چهار تن شیر به صورت نقدی از دامداران خریداری و به لبنیاتی های سطح شهرستان و کارخانه های فرآوری شیر در شهرها و استان های همجوار ارسال می شود.
وی گفت: برای تامین سرمایه در گردش خرید شیر به صورت نقدی مبلغ 600 میلیون تومان تسهیلات از طریق صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی فردوس در اختیار تعاونی های روستایی و سکوهای برداشت شیر قرار گرفته است.
روشن افزود: راه اندازی شبکه جمع آوری شیر علاوه بر کمک به جذب اعتبارات، سبب تحول در روستاها و تحویل شیر سالم به لبنیاتی های سطح شهرستان می شود.
وی بیان کرد: سکوهای برداشت و جمع آوری شیر سالم در روستاها، سه هزار راس دام را زیر پوشش قرار می دهد و در هر سکو برای 2 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.
مدیر سرمایه گذاری و تسهیلات شرکت مادرتخصصی صندوق توسعه بخش کشاورزی هم از فعالیت 108 صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در سطح کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر 70 هزار نفر از بهره برداران بخش کشاورزی زیر مجموعه این صندوق ها هستند.
شهریار رستمی، توسعه فعالیت های دامپروری، افزایش سطح درآمد دامداران، توزیع مناسب و عادلانه ارزش افزوده بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصول و افزایش میزان اشتغال در منطقه را از جمله مزایای راه اندازی شرکت های تعاونی زیر مجموعه صندوق های حمایت از توسعه کشاورزی عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه 470 نفر از دامداران شهرستان فردوس سهامدار صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی هستند افزود: عضویت در این صندوق ها می تواند در تجمیع منابع مالی و بنیه اجرایی و مدیریتی با مشارکت صندوق توسعه بخش کشاورزی شهرستان، منشاء اثر باشد.
وی تصریح کرد: راه اندازی سکوهای برداشت و جمع آوری شیر در روستاها علاوه بر کمک به توزیع محصول استاندارد و بهداشتی در سطح جامعه، سهم قابل توجهی در تولید محصولات فرآوری شده لبنی در استان دارد.
شهرستان فردوس با پنج هزار و 100 کیلومتر مربع مساحت و بیش از 42 هزار نفر جمعیت در شمال غربی خراسان جنوبی و فاصله 195 کیلومتری بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
9865*3028*
خبرنگار: اعظم جمالی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.