به گزارش ایرنا محمد حسینی روز شنبه در دیدار صمیمی با رابطان پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی استان در بیرجند افزود: در دنیا در بحث مصون سازی جامعه برنامه مدونی از سال های قبل تدوین شده و این موضوع را با جامعیت لحاظ کرده اند.
وی اظهار کرد: به لحاظ علمی و نقلی در هر جامعه باید برای رشد و تکامل، برنامه ریزی شود و اگر برنامه ریزی درست نباشد در آینده با چالش مواجه می شویم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: باید به لحاظ تجربی و علمی با برنامه ریزی، آینده ای بهتر را برای جامعه تضمین کرد.
وی تصریح کرد: اگر شهرداری یک شهر معبری را بازگشایی کند باید سال های آینده را مد نظر قرار دهد در غیر این صورت با مشکل مواجه می شود.
حسینی با تاکید بر ضرورت آینده نگری افزود: اگر بتوانیم فرهنگ لحاظ قرار دادن احتمال فردا را در جامعه نهادینه کنیم و در همه بخش ها حساسیت ایجاد شود، کار بزرگی صورت می گیرد.
به گزارش ایرنا وی گفت: اگر یک دستگاه اقدامی کند و دستگاه دیگر آن را تخریب یعنی نگاه به فردا نداریم و هم افزایی بین بخشی باید ایجاد شود.
وی افزود: اگر خیابانی احداث شود به گونه ای نباشد که روز بعد آن معبر توسط اداره آب یا برق مجدد تخریب شود.
معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: پدافند غیر عامل کاری سنگین و ارزشمند است چون آینده کشور را تعیین می کند.
وی یادآور شد: اقدام باید به گونه ای باشد که در بخش های فکری و نرم افزاری پیوند بخش های مختلف لحاظ شود تا بتوانیم نقص ها را در حلقه اتصال رفع کنیم.
حسینی گفت: کشور از فرهنگ جزیره ای رنج می برد و رابطان دستگاه هایی که به لحاظ حوزه عمل به هم نزدیک ترند با همفکری کار را پیگیری کنند.
وی اضافه کرد: اگر هر دستگاه به شکل جزیره ای جدا برای خودش کار کند به موفقیت نمی رسیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: هرچه از عمر نظام بگذرد شرایط ما حساس تر می شود چون اثرگذاری آن در منطقه بیشتر خود را نشان می دهد و این خوشایند دشمن ما نیست.
وی افزود: در مسائل اجتماعی کشور غفلتی 20 ساله داریم و این غفلت ها سرمایه اجتماعی را با آسیب مواجه می کند و ناهنجاری های اجتماعی همه آحاد جامعه را تهدید می کند.
وی اظهار کرد: این ناهنجاری ها به این دلیل است که به آینده نگاه نکردیم، پیشگیری از درمان کم هزینه تر است که باید برای آن اقدام اساسی انجام شود.
حسینی با بیان اینکه مصونیت جامعه همه ابعاد جامعه را در بر می گیرد، گفت: در حوزه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، قضایی و ... هر رفتاری که جامع نباشد، آسیب زننده است.
وی تصریح کرد: اگر اقدام دستگاه نظارتی، اجرایی، فرهنگی و اجتماعی پیوست احتیاط فردا را داشته باشد کار صحیح پیش می رود.
ششم تا 12 آبان به عنوان هفته نکوداشت پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7559*3028*خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر* انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.