به گزارش ایرنا داوود شهرکی روز دوشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که به ریاست استاندار و با حضور مدیران عامل و شعب بانک های خراسان جنوبی برگزار شد افزود: از این میزان یکهزار و 351 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به 69 واحد و 660 میلیارد ریال نیز به 505 واحد تولیدی استان پرداخت شده است.
وی گفت: پیرو اجرای موفق طرح رونق تولید در سال 95، این طرح به عنوان یکی از طرح های مصوب وزارت صنعت، معدن و تجارت اردیبهشت ماه امسال در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در قالب دستورالعمل تامین مالی بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط و طرح های نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد ابلاغ شد.
وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در راستای بررسی مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی 57 کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید و 54 کمیته کارشناسی برگزار شد که در قالب آن 264 مصوبه اجرا شده و 600 مصوبه در حال اجرا و پیگیری است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی عنوان کرد: از لحاظ تعداد مصوب کارگروه از کل تعداد ثبت نامی ها در سامانه، 69 درصد مصوب کارگروه شد که میانگین درصد کشوری 51 درصد است و استان در این زمینه رتبع پنجم را در کشور دارد.
وی گفت: 44 درصد از مبلغ تایید شده در بانک های عامل پرداخت شده که میانگین درصد کشوری 29 درصد است.
شهرکی افزود: خراسان جنوبی با پرداخت یکهزار و 351 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به 69 واحد تولیدی رتبه 19 را در کشور داراست.
وی با اشاره به میزان پرداخت تسهیلات رونق 96 به نسبت معرفی به بانک ها گفت: بانک های استان از ابتدای امسال به 505 واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی 66 میلیارد تومان به صورت مستقیم پرداخت کرده اند.
وی اظهار کرد: استان با پرداخت 44 درصد پرداخت به نسبت مصوب کارگروه دارای رتبه سوم در کشور است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.