به گزارش ایرنا داوود شهرکی چهارشنبه شب در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه خراسان جنوبی افزود: برای این منظور چندین معدن جدید زغالسنگ آماده شروع عملیات استخراج است همچنین سه واحد زغال شویی در شهرستان آماده و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت به بخش معدن به عنوان یکی از ظرفیت های مهم استان تمرکز کرده است، اظهار کرد: در این زمینه بیش از 200 هزار کیلومتر خطی مطالعات ژئوفیزیک هوایی از سال 94 تاکنون در استان انجام شد که امسال نتایج 100 هزار کیلومتر خطی به دست آمده و از طرفی فراخوان عمومی به سرمایه گذاران معرفی خواهد شد.
وی عنوان کرد: صادرات نهایت تلاش فعالان اقتصادی است آنچه کشور در اقتصاد مقاومتی به آن نیاز دارد توجه به رویکرد مزیت ها و ظرفیت ها داخل و صادرات آن به خارج است.
به گزارش ایرنا شهرکی اظهار کرد: صادرکنندگان نشان دادند می توانند با پشت سر گذاشتن تمامی موانع و مشکلات باز هم در بازار خارج حضور فعال داشته باشند.
وی یادآور شد: در حوزه اقتصاد مقاومتی دولت اقدامات خوبی آغاز کرد و با تمام مشکلات تلاش کردند، افزایش 30 درصدی صادرات محصولات استان نتیجه تلاش ها و حمایت های موثر دولت است.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات رونق به واحدهای تولیدی برای حمایت از فعالان اقتصادی عنوان کرد: سال گذشته 230 میلیارد تومان و امسال تاکنون 100 میلیارد تسهیلات رونق در استان پرداخت شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یکی از مزیت های خوب استان را خاک های صنعتی دانست و افزود: در بحث فرآوری خاک های صنعتی اقدامات خوبی انجام شده، در چهار شهرستان واحدهای فرآوری احداث شده و 2 واحد دیگر نیز در دست احداث است.
شهرکی بیان کرد: در حوزه تجارت ظرفیت بازارچه های مرزی می تواند استان را در عرصه بازار صادارتی موفق کند، در حال حاضر یک بازارچه فعال در استان داریم که 30 درصد کالای خروجی کشور به افغانستان از این بازارچه انجام می شود.
وی یادآور شد: تقاضای ما از معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تمرکز بر بازگشایی بازارچه های بسته استان است که از سال 93 از جانب کشور افغانستان تعطیل شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: خراسان جنوبی در طرح رونق تولید رتبه 15 کشور و به نسبت طرح ها، واحد ها و درخواست تسهیلات رتبه دوم را داراست، موفقیت های خوبی داشتیم اما کافی نیست که امید است ظرفیت خوبی در حوزه تولید استان ایجاد شود.
وی از برگزاری جشنواره معرفی سوغات خراسان جنوبی بر پایه سنگ برای نخستین بار در استان خبر داد و افزود: این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت های استان در زمینه سنگ های قیمتی شهرستان های سرایان، قاین و نهبندان برگزار می شود تا بجای خرید کالاهای خارجی از کارهای استان به عنوان سوغات استفاده شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557* 6054
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.