به گزارش ایرنا محمدمهدی مروج الشریعه چهارشنبه شب در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان افزود: خراسان جنوبی دارای پتانسیل های زیادی به ویژه در حوزه صنایع دستی است که نیاز به معرفی دارد.
وی گفت: تولیدکنندگان صنایع دستی استان نیازمند یک نگاه محبت آمیز هستند تا در ریل صادرات قرار گیرند.
وی در ادامه بیان کرد: دستگاه های دست اندارکار در امر صادرات که نقش تسهیل گری، بین بخشی و واسطه دارند برای صدور مجوز نباید وقت مرم را گرفته و آنها را سرگردان ادارات کنند.
به گزارش ایرنا مروج الشریعه اظهار کرد: در شرایط سخت اقتصادی امروز که تولیدکنندگان بتوانند در بازارهای بین المللی به رقابت بپردازند دستگاه های متولی در بخش اقتصاد باید نقش تسهیل گری داشته باشند.
وی با اشاره به اغتشاشات اخیر کشور عنوان کرد: این اغتشاشات در خراسان جنوبی به برکت فعالیت نیروهای انتظامی و امنیتی کنترل شد اما ما مسئولان نباید مطالبات مردم را فراموش کنیم.
وی با تاکید بر اینکه مطالبه گری حق مردم است، اضافه کرد: مطالبه گری مردم را باید با گوش جان بپذیریم، مسئولان باید چهره منعطف قانون را بینند چراکه فلسفه قانون و روح آن خدمت به مردم است.
استاندار خراسان جنوبی افزود: قانون دست نوشته ای مستند برای خدمت به مردم است بنابراین دستگاه هایی که در امر صادرات نقش تسهیل گری، واسطه و بین بخشی دارند اجازه ندهند سرمایه گذار سرگردان فرایند دستگاهی شود.
مروج الشریعه گفت: حرفی که مردم کف خیابان زدند یعنی مسئولان به خود آیید، نبود مدیریت درست و تسهیل گری در کار مردم، امنیتی شدن جامعه را به دنبال دارد.
وی بیان کرد: در حوزه اقتصاد ما وظیفه داریم این ندا و حرکت را بشنویم گوش کنیم و تحلیل کنیم و حق مطلب را به مردم برگردانیم.
وی اظهار کرد: سیستم بانکی و مدیران دستگاه های اجرایی بخش صادرات باید در خدمت صادرکننده قرار بگیرد و شرایط را برای رقابت در بازارهای بین المللی و صادرات بیش از پیش فراهم کنند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557* 6054
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.