به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده عصر شنبه در جریان بازدید از شرکت کمباین سازی ایران، افزود: حفظ و ایجاد اشتغال جدید و رونق اقتصادی تنها با توسعه هدفمند صنایع محقق می شود و باید حمایت از صنایع داخلی جنبه عملیاتی به خود گیرد.
وی ادامه داد: نقش آفرینی کارآفرینان در ایجاد اشتغال و رونق تولید و توسعه صنعت از سال های گذشته در استان مرکزی آغاز شده و امروز باید با پیش بینی تسهیلات کم بهره و امکان سنجی بازار فروش، در حفظ و بقای صنایع تلاش کرد.
استاندار مرکزی شرکت کمباین سازی ایران را از جمله شرکت های موفق اراک دانست و گفت: اگر چه بیش از 80 درصد کمباین های موجود در کشور ساخت این کارخانه است اما این کافی نیست و باید با ارائه تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان و مالکان کمباین ها فرسوده، نسبت به جایگزین کردن کمباین های جدید اقدام شود.
وی بیان کرد: شرکت کمباین سازی ایران سال 1394 شرکت ویژه ماده 141 معرفی و تا مرز تعطیلی پیش رفت و حتی 250 نفر از کارکنان خود را بازخرید کرد، اما در سال گذشته و با تلاش های شبانه روزی پرسنل در تولید و بازاریابی، نشاط و رونق تولید به این کارخانه بازگشت و بر این اساس 155 نفر از نیروهایی که بازخرید شده بودند دعوت به کار شدند.
آقازاده اظهار کرد: کمباین سازی اراک یکی از شرکت های مادر تخصصی صنعتی ایران است که با تکیه بر توان تولید ملی در تامین بازار داخلی نقش بسزا دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: 64 درصد محصولات شرکت کمباین سازی ایران بومی است که این مهم یک شاخص ارزشمند برای توسعه صنایع استان محسوب می شود.
محمدرضا حاجی پور افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال طرح نوسازی کمباین های فرسوده است چرا که این اقدام ضمن صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفت محصول گندم، گام مهمی در راستای حفظ و بقای شرکت کمباین سازی ایران است.
مدیرعامل شرکت کمباین سازی ایران نیز در سخنانی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 700 دستگاه کمباین در این شرکت تولید شده و یکصد کمباین دیگر نیز برای سال آینده در حال تولید است.
علی اصغر حمیدی فر بیان کرد: در 9 ماه نخست پارسال،411 کمباین در شرکت کمباین سازی ایران تولید شده که امسال حدود 290کمباین افزایش داشته است.
وی واردات کمباین های دست دوم را یکی از مهمترین مشکلات این شرکت دانست و گفت: با پیگیری های مدیریت شرکت، واردات کمباین های دست دوم متوقف شده اما هنوز به صفر نرسیده است.
مدیرعامل شرکت کمباین سازی اراک اظهار کرد: جایگزین کردن کمباین های جدید به جای کمباین های فرسوده برای جلوگیری از هدر رفت محصول یکی از مباحت مورد تاکید دولت یازدهم و همچنین از بندهای برنامه پنجم توسعه است که همچنان به صورت کلی عملیاتی نشده است.
شرکت کمباین سازی ایران در تاریخ ۱۵ آذر ماه ۱۳۴۸ در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی شهرستان تهران تحت شماره ۱۳۵۶۹ بنام شرکت جانساز (سهامی خاص) به ثبت رسید و در سال‌های ۱۳۴۹ و ۱۳۶۱ به ترتیب ابتدا به شرکت ایران جان دیر و سپس به شرکت کمباین‌سازی ایران، تغییر نام پیدا کرد.
در سال 1384 بر اساس اجرای قانون خصوصی سازی 53 درصد این شرکت به آستان قدس رضوی واگذار شد و در سال 1392 نیز آستان قدس رضوی با پرداخت 400 میلیارد ریال سهام خود را به 75 درصد افزایش داد.
هم اکنون 370 نفر در این شرکت مشغول فعالیت هستند.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.