به گزارش ایرنا رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان عصر چهارشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه گنج افزود: در دولت تدبیر و امید چهار معدن در این شهرستان فعال شده که ذخیره ای قطعی بالغ بر 400 هزار تن و ذخیره احتمالی بالای یک میلیون تن انواع سنگ های آهن، مس، منگنز و کرومیت را دارد.
وی بیان کرد: در ادامه روند خدمات دولت دوازدهم، سه کارخانه در حال احداث صنایع معدنی با سرمایه گذاری 2 هزار و 805 میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم 223 نفری نیز از خدمات دیگر دولت در این شهرستان است.
وی خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید همچنین یک کارخانه صنایع معدنی با سرمایه گذاری 40 میلیارد ریالی و اشتغالزایی مستقیم برای 30 نفر نیز به بهره برداری رسیده و در حال فعالیت است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: شهرستان قلعه گنج در بخش صنعت پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور است و 25 جواز تأسیس که 78 درصد کل مجوزهای تاریخ شهرستان را شامل می شود، در همین مدت صادر شده که با افتتاح در آینده ای نزدیک برای 494 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهند کرد که 76 درصد کل اشتغال صنعتی شهرستان را شامل می شود.
وی افزود: در زمینه صنایع فعال نیز در دولت تدبیر و امید چهار کارخانه صنعتی به بهره برداری رسیده که با سرمایه گذاری 56 میلیارد ریالی برای 79 نفر اشتغالزایی مستقیم داشته و 83 درصد کل اشتغال صنعتی محقق شده شهرستان قلعه گنج را شامل می شود.
در پایان این نشست که با حضور رئیس و معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، فرماندار قلعه گنج و اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه گنج برگزار شد عملکرد سازمان در حوزه های صنعتی و معدنی این شهرستان و همچنین تک تک طرح های اقتصاد مقاومتی شهرستان بررسی و مشکلات و موانع مرتفع شد و همچنین نیازهای تسهیلاتی طرح ها نیز بررسی و دستورات لازم صادر شد.
شهرستان قلعه گنج با 14 هزار و 200 کیلومتر مربع مساحت در فاصله این شهرستان تا مرکز استان 420 کیلومتر است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: نجمه حسنی*
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.