به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین ، سید نعیم امامی اظهار کرد: 2 هزار و 9 میلیارد ریال تسهیلات طرح رونق به این تعداد طرح و واحد تولیدی از سوی بانک های عامل پرداخت می شود.
به گفته وی، از این تعداد تاکنون 89 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات طرح رونق تولید به 21 طرح و واحد تولیدی از سوی بانک های عامل پرداخت شده است.
امامی تصریح کرد: سال گذشته از محل تسهیلات رونق تولید 452 طرح و واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی، 2 هزار و 751 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.
وی گفت: سال گذشته 4 هزار و 280 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی صنعتی و کشاورزی پرداخت شد که یکهزار و 529 میلیارد ریال از این میزان به صورت مستقیم از منابع بانکی و مابقی تسهیلات طرح رونق بود.
امامی افزود: از ابتدای تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تاکنون (تیرماه 94 تاکنون) 216 جلسه تشکیل و 2 هزار و 398 مصوبه برای رفع مشکلات 300 طرح و واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی تصویب شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: 33 درصد این تعداد مصوبه اجرا و 67 درصد در دست اقدام و پیگیری است.
به گفته امامی، رفع مشکلات حمل و نقل، انرژی و فروش 4 واحد موجود کاشی و سرامیک در استان، تخصیص تسهیلات به 4 واحد موجود لوله سازی پلی اتیلن و تضمین خرید محصولات آنها از سوی جهاد کشاورزی از مهم ترین مصوبات ستاد تسهیل در استان است.
وی اظهار کرد: از مجموع واحدهای تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری تنها 20 واحد بزرگ، 20 واحد متوسط و مابقی بنگاه و واحدهای کوچک محسوب می شود که مطابق مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تسهیلات طرح رونق با هدف رونق تولید و ثبات اشتغال در این واحدها نیز امسال به آنها تعلق خواهد گرفت.
تسهیلات رونق تولید در صورتی به طرح و واحدهای تولیدی و صنعتی تعلق می گیرد که به واسطه آن حداقل 10 درصد اشتغال و 10 درصد میزان تولید افزایش یابد.
گفتنی است ، در این نشست مشکلات تقسیط بدهی، استمهال و تامین وثیقه برای 7 طرح تولیدی و صنعتی در استان بررسی و راهکار ارائه شد.
مطابق گزارش های سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری 79 درصد واحدهای تولیدی استان شامل 800 واحد فعال و نیمه فعال و مابقی تعطیل است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 797937
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.