به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا فیاض عصر شنبه در جلسه معارفه رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در رشت افزود: امسال همچون سال گذشته پرداخت تسهیلات را به واحدهای تولیدی اعم از صنعتی و کشاورزی ادامه می دهیم .
وی اضافه کرد: درعین حال بایستی نظارت کاملی برای بازگشت واحدها به چرخه تولید حاصل از دریافت این تسهیلات، وجود داشته باشد و بر استفاده شدن تسهیلات در محل مورد نظر، نظارت دقیقی انجام می شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: سال گذشته بیش از 24 هزار واحد صنعتی و تولیدی تحت پوشش این تسهیلات قرار گرفتند و نزدیک به 17 هزار میلیارد تومان تسهیلات به آنها پرداخت شد که این مهم، موجب شد واحدهایی تعطیل نشوند و اگر در واحدهایی نیز نقصی هست، مشکل شان را با این اعتبار برطرف کنند.
فیاض تصریح کرد: سال گذشته نزدیک به شش هزار طرح نیمه تمام را به چرخه تولید بازگرداندیم و امسال نیز امیدواریم با تعداد بیشتری، این کار انجام شود.
وی با اشاره به درخواست نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر راه اندازی یک صنعت بزرگ در استان گفت: صنعت بزرگ، ریشه است و می تواند پایه توسعه یک استان باشد و گیلان استحقاق داشتن یک صنعت بزرگ را دارد.
وی با اشاره به حضور 20 تا 30 میلیون گردشگر سالانه در گیلان خاطر نشان کرد: این نعمت بزرگی است که بایستی از این ظرفیت برای سرمایه گذاری در استان استفاده کرد.
وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال گفت: نوک پیکان اشتغال، وزارت صنعت ، معدن و تجارت است چراکه 40 درصد اشتغال باید توسط این وزارتخانه ایجاد شود و 60 درصد توسط وزارت خانه های مهم دیگری همچون کشور، راه، نفت و کشاورزی است.
در پایان این مراسم فرهاد دلق پوش به عنوان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان معرفی شد.
استان گیلان دارای 2 هزار و 600 واحد صنعتی فعال است.
خبرنگار: سلیمانی**انتشاردهنده: کبیری
7296
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.