به گزارش ایرنا، فریدون همتی عصر چهارشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت برای کمک به بخش خصوصی و کشاوزان استان باید مجوز ساخت پایانه های ویژه محصول های کشاورزی در منطقه های مختلف این استان که متقاضی دارد را صادر کند.
وی بیان داشت: وجود پایانه های صادراتی دارای سردخانه، سورتینگ و بسته بندی به تولید و تسهیل عرضه محصول های کشاورزی، صادرات به بازارهای هدف و ارزش افزوده بیشتر کمک می کند.
استاندار هرمزگان با اشاره به طرح مشکل حمل و نقل هوایی از سوی بخش خصوصی اظهار کرد: کسانی که بتوانند صادرات بخش کشاورزی را تقویت کنند، از محل اعتبارات فنی و اعتباری 50 درصد هزینه حمل هوایی به آنان اختصاص می یابد.
همتی یاد آورشد: جهاد کشاورزی باید برنامه جامع و نظارت جدی و دقیق همراه با آموزش به کشاورزان برای تولید و صادرات محصول های ارگانیک و سالم داشته باشد و امسال نباید دغدغه ای برای عرضه و صادرات هیچ محصولی در هرمزگان مطرح شود.
وی گفت: اگر استان هرمزگان قطب تولید سبزی و صیفی است، باید جهاد کشاورزی این موضوع را با دولت و وزارتخانه مطرح کند و نظارت بر محصول های کشاورزی و آموزش و ترویج کشاورزان را در اولویت داشته باشند تا فرا گیرند محصول خوب و بازار پسند تولید کنند.
استاندار هرمزگان با اشاره به معضل بی آبی در استان گفت: یکی از سیاست های ما این است که آب های شیرین سدها را برای کشاورزی حفظ کنیم و شهرها و روستاها به سمت آب شیرین کن سوق دهیم.
وی خاطرنشان کرد: بزودی مرکز خدمات سرمایه گذاری در هرمزگان نیز راه اندازی می شود که در صورت ایجاد این مرکز، اتاق تعاون، بازرگانی و اصناف (بخش خصوصی) می توانند سرمایه گذاران داخلی و خارجی را جذب کنند تا طرح های خود را ارائه دهند.
همتی گفت: اعتبارهای دولتی محدود است و باید کارها به بخش خصوصی واگذار شود و در این راستا همه مدیران و کارشناسان دستگاه های اداری و دولتی باید با این بخش همکاری کنند.
وی گفت: باید دستورالعمل ها و آئین نامه ها در موضوع واگذاری ها به بخش خصوصی اصلاح شود و دستگاه ها قبل از دستور العمل نظر بخش خصوصی را طلب کنند.
استاندار هرمزگان از بخش خصوصی خواست در هر حوزه ای که نیاز به تحقیق و پژوهش است، موضوع ها را گزارش دهد تا پیگیری و اصلاح های لازم صورت گرفته و این موضوع ها به دانشگاه ها ارائه شده تا به عنوان پایان نامه روی آن ها کار شود.
وی گفت: مهم ترین اولویت در هرمزگان بعد از تامین امنیت ، توسعه اقتصادی است که رفع این دغدغه ، نیاز به تلاش فعالان بخش خصوصی و دولتی دارد.
7195/ 7408
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.