به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی حسین نژاد روز یکشنبه در مراسم افتتاح ساختمان جدید اتاق تعاون هرمزگان ، اظهار داشت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون به عنوان مکمل سرمایه گذاری در بخش های تولید، کشاورزی و صنعت تشکیل شده است.
وی ادامه داد: هدف اصلی از تشکیل این صندوق حل مشکل وثیقه ای سرمایه گذاران مولد در مناطق محروم و دوردست کشور است.
حسین نژاد با اشاره به اینکه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون یک شرکت مستقل دولتی است، بیان داشت: در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در ارتباط با تعاون و سیاست‌های دولت و نیز سیاست‌های اجرایی اصل 44 قانون اساسی، نمایندگی صندوق ضمانت از سرمایه‌ گذاری به بخش غیردولتی تعاون واگذار شده است.
وی، رتبه ‌بندی و تحلیل ریسک ذینفعان ضمانت‌نامه‌ها، جلب همکاری شرکت‌ها و مؤسسات بین‌المللی، ارزیابی و رتبه ‌بندی سرمایه ‌گذاران، جلب همکاری بانک‌ها، بیمه‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری داخلی و خارجی و نیز بکارگیری قابلیت‌های تجارت الکترونیک و نرم ‌افزارهای تخصصی مدیریت منابع مالی را از جمله خدمات حمایتی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون برای تعاونی‌های کشور برشمرد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ما از ابتدای امسال 38 میلیارد تومان تسهیلات را برای واحدهای تعاونی در هرمزگان ضمانت کرده‌ایم که با احتساب سهم آورده هر کدام از این تعاونی‌ها ، ارزش سرمایه‌ گذاری در این حوزه از 200 میلیارد تومان فراتر رفته است.
در حال حاضر حدود سه هزار تعاونی در استان هرمزگان در بخش های مختلف کشاورزی ، مسکن ، حمل و نقل دریایی ، شیلات و برخی حوزه های دیگر مشغول به فعالیت هستند.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.