آیت الله غلامعلی نعیم آبادی روز شنبه با انتشار بیانیه ای که نسخه ای از آن برای ایرنا ارسال شده، اظهار داشته است: حادثه‌ تلخ، اندوه ‌بار و دلخراش واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان دختر نخبه هرمزگانی در مسیر داراب که به جان ‌باختن و آسیب ‌دیدگی جمعی از آن ‌ها منجر شد، اینجانب را هم چون دیگر هم‌ استانی ‌ها و هم میهنان و خانواده ‌های عزادار، مصیبت ‌زده کرد.
امام جمعه بندرعباس در این بیانیه اعلام کرده است: حادثه ‌هایی ازاین‌ دست و تکرار آن نشان می‌ دهد که به دلایل مختلف، تا رسیدن به وضعیت اطمینان ‌بخش در حمل ‌و نقل جاده‌ ای کشور راه درازی باقی ‌مانده که پیمودن آن جز با مشارکت همگانی و عزم ملی امکان ‌پذیر نخواهد بود.
آیت الله نعیم آبادی در بیانیه مذکور آورده است: حافظه تاریخی مردم هرمزگان به‌خوبی گواه است که سال‌ها قبل محور بندرعباس - سیرجان نیز در وضعیت نامطلوب قرار داشت که با پیگیری مردم و مجاهدت مسئولان استان های هرمزگان و کرمان و همچنین وزیران وقت در وزارت راه و شهرسازی ، اکنون در وضعیت مناسبی قرارگرفته است.
در ادامه این بیانیه آمده است: جا دارد امروز نیز همین همت را در اصلاح مسیر پرتردد بندرعباس - داراب شاهد باشیم تا بیش از این شاهد از بین رفتن سرمایه‌های انسانی و ملی کشور نباشیم.
آیت الله نعیم آبادی در این بیانیه ضمن عرض تسلیت مجدد و همدردی با خانواده های داغدار و مصیب زده اعلام کرده است: از مسئولان و دست‌ اندرکاران در هر دو استان هرمزگان و فارس می‌ خواهم که از این حادثه جانگداز به ‌آسانی عبور نکنند و دغدغه‌ حل ریشه‌ ای این ضایعه و امثال آن را در صدر اولویت‌ های کاری خود قرار دهند و اکنون نیز اهتمام ویژه ای برای علاج مصدومان و کاستن از مصائب داغداران داشته باشند.
حادثه واژگونی اتوبوس حامل دختران دانش آموز عضو تشکیلات فرزانگان استان هرمزگان ساعت سه و 59 دقیقه بامداد جمعه دهم شهریورماه جاری در شهرستان داراب روی داد و در این حادثه هفت دانش آموز، سرپرست آنها و همچنین کمک راننده اتوبوس جان باختند.
راننده این اتوبوس که از نظر جسمانی، سالم است، بازداشت و پرونده قضایی برای پیگیری دقیق ابعاد مختلف این حادثه تشکیل شد.
این اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی عضو تشکیلات سازمان دانش آموزی بود که با هدف شرکت در اردوی ملی فرزانگان راهی شیراز شده بودند.
در پی جان باختن شماری از دانش آموزان هرمزگان در سانحه واژگونی اتوبوس، امروز شنبه در استان هرمزگان عزای عمومی اعلام شد.
مهرنوش ناصری، مطهره دلاوری، مینا جمشیدی، شیدا امانی، شیوا مبینی، فاطمه صادقی نسب و زهرا زرنگار دانش آموزان جان باخته این حادثه تلخ هستند.
7198/7408
خبرنگار: فاطمه حسینی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.