کهگیلویه و بویراحمد یک درصد اشتغال بخش صنعت کشور را دارد و 36 درصد سهم اشتغال این استان در بخش صنعت است.
داریوش دیودیده روز سه شنبه در گفت وگوبا خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیش از 400 طرح صنعتی در این استان در دست اجراست، اظهار داشت که بهره برداری از این طرح‌ها یک تحول بزرگ در بخش تولید، اشتغال و رونق اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد خواهد کرد.
دیودیده اظهار داشت که 120 طرح صنعتی پیشرفت فیزیکی 60 تا 90 درصد دارند و با بهره برداری از این واحدهای صنعتی زمینه ایجاد یکهزار و 400 فرصت شغلی مستقیم در استان فراهم خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه اشتغال بخش صنعت در سال 95 نسبت به سال 94 افزایشی مطلوب یافته است گفت: سال 96 در راستای اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال فعالیت‌ها دوچندان خواهد شد.
دیودیده خاطر نشان کرد: در 700 واحد صنعتی موجود استان هفت هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده در حالی که با بهره ‌برداری از 80 واحد صنعتی دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد چهار هزار میلیارد ریال به حجم سرمایه‌ گذاری در استان اضافه خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بخشی از افزایش تولید ناشی از ظرفیت و امکانات فیزیکی است، افزود: 70 واحد صنعتی برای نوسازی و تجهیزات شناسایی شدند که با نوسازی این واحدها شاهد افزایش قابل توجهی از حجم تولید در استان خواهیم بود.
121 واحد صنعتی کهگیلویه و بویراحمد بیش از یکهزار میلیارد ریال از محل تسهیلات رونق در کارگروه رفع موانع تولید این استان دریافت کردند.
شمار پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در کهگیلویه و بویراحمد یک درصد پروانه‌های ایران، میزان اشتغال ایجاد شده نیز 41 صدم درصد اشتغال صنعتی ایران و میزان سرمایه گذاری صورت گرفته 31 صدم درصد سرمایه گذاری صورت گرفته در کشور است.

خبرنگار مظفر عدالت نسب ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
/6110/6162
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.