به گزارش ایرنا، اعضای شورای پنجم شهر تهران با 15 رای موافق در جلسه هفتاد و نهم یک فوریت اصلاح الگوی مصرف آب، برق و سوخت را تصویب کردند.
الهام فخاری عضو شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای بررسی این طرح بر صرفه جویی همه جانبه در سازمان و معاونت های شهرداری پایتخت تاکید کرد.
مرتضی الویری به عنوان مخالف این طرح گفت که اهمیت الگوی مصرف بر کسی پوشیده نیست و مثلا در ایران بیش از 2 برابر متوسط جهانی آب شرب مصرف می شود اما پنج سند مختلف نشان می دهد که قوانین زیادی در این زمینه داریم اما گیر کار جای دیگری است.
وی ادامه داد: در سال 88 مصوبه ای در شورای اسلامی شهر تهران تصویب شده است و ساختار اجرای مصوبات در این خصوص با وجود مرکز محیط زیست شهرداری وجود دارد اما سئوال این جاست که چرا قوانین گذشته اجرا نمی شود.
احمد مسجد جامعی هم به عنوان مخالف این طرح گفت که اگر قرار است مصوبه بدهیم باید تکمیل مصوبه سال 88 باشد.
اما افشین حبیب زاده دیگر عضو شورا به عنوان موافق طرح گفت: می توان در مصوبه جدید مصوبات قبلی را تجمیع و بر مصوبه نهایی برای اجرا تاکید کنیم.
علی اعطا دیگر موافق این موضوع تاکید کرد که موضوع صرفه جویی در برق و آب بحث روز است و استانداری تهران نیز دستورالعمل ویژه ای در این خصوص داده است.
وی ادامه داد: فوریت اصلاح الگوی مصرف در شهرداری تهران ضروری است.
پس از استماع نظرات موافق و مخالف طرح اصلاح الگوی مصرف انرژی در سازمان ها و معاونت های مختلف شهرداری تهران با 15 موافق و 3 مخالف در صحن شورا به تصویب رسید.
هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیش از تصویب این طرح خطاب به اعضا گفت که این اصلاح الگو فقط مخصوص سازمان ها و معاونت های شهرداری است و نه شهر تهران.
وی سپس به مزاح گفت: نوشیدن چایی بیش از حد ضرر دارد اما برخی دوستان شورا بیش از 20 چایی در روز می نوشند و اخیرا قهوه خارجی می نوشند که به دلیل مشکلات ارزی دیگر پیشنهاد می شود دیگر قهوه ننوشند.
وی ادامه داد: من خودم آلو خشک میارم و فقط خودم می خورم.

* یک فوریت ساماندهی مشاغل سیار شهر تهران تصویب شد
همچنین یک فوریت طرح ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون در شهر تهران با 15 رای موافق در صحن شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد.
به گزارش ایرنا، افشین حبیب‌زاده در هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی یک فوریت این طرح گفت: در برخی از مناطق شهر تهران از جمله خیابانی در منطقه 15 با وضعیت بد دستفروشی مواجه هستیم که مردم گله‌مند بوده و به نوعی می‌توان از آن به عنوان سد معبر یاد کرد.
عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه شخصا با پدیده دستفروشی مخالف نیستم، افزود: نسبت به سامان دهی وضعیت دست فروشان مصر هستم.
وی گفت: شهرداری در فواصل مختلف زمانی نسبت به ساماندهی این امر ورود کرده که در برخی اوقات موفق و در برخی اوقات موفق نبوده است و شرایط می طلبد که شهرداری هر چه سریع‌تر نسبت به این مساله ورود کرده تا انتظام بخشی شود.
محمود میرلوحی به عنوان مخالف این طرح گفت: دست فروشی ضعف و بیماری اقتصادی محسوب می‌شود.
به گفته وی، 311 هزار مغازه در شهر تهران وجود دارد که پنج برابر نیاز معمول است.
سید حسن رسولی دیگر عضو شورا در این خصوص گفت: طبق قانون، شهرداری موظف به آزاد کردن معابر است و نباید سد معابر عمومی و پیاده‌روها صورت گیرد.
وی ادامه داد: شهرداری موظف است توسط مامورین خود در برابر استفاده‌ غیرمجاز برای کسب و کار و سکنی اقدام کند.
رسولی به عنوان مخالف طرح، تذکری آئین نامه ای داد: ما یک امر خلاف قانون را قرار است به رسمیت بشناسیم.
حجت نظری عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورا در پاسخ رسولی گفت: تذکر شما وارد نیست چرا که هدف ما ساماندهی دست‌فروشان است.
نهایتا پس از استماع نظرات موافق و مخالف طرح الزام ساماندهی مشاغل بی‌کانون و سیار با 15 رای موافق و 3 رای مخالف به تصویب رسید.
تهرام/9343/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.