به گزارش ایرنا، یحیی غلامی روز یکشنبه در نشست علنی شورای شهر مراغه افزود: تعریض پل ها، نصب علائم راهنمایی و رانندگی در نقاط پرتردد شهری، ساماندهی پل جهاد و ایجاد و ساماندهی پارکینگ های داخل شهری از جمله طرح های مصوب شورا در این زمینه است.
وی ادامه داد: اجرای مصوبه های شورای ترافیک با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر، در راستای کاهش مشکلات تردد درون شهری انجام می شود.
وی اضافه کرد: در صورت هزینه کرد جرائم دریافت شده از متخلفان ترافیکی در همان شهر ، می توان برخی از طرح های ترافیکی و خدماتی را سرعت بخشید.
وی با اشاره به اجرای مصوبه اخیر در زمینه تغییر ساعات کاری ادارات شهرستان گفت: با وجود اجرای این طرح در راستای صرفه جویی در مصرف برق، هنوز شاهد قطعی خارج از برنامه برق در نهادهای خدمات رسان و ایجاد مشکلات برای مراجعه کنندگان هستیم.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این نشست گفت: با توجه به وجود ترافیک شهری در ورودی پارک آنالار، با مصوبه شورای شهر و کمیسیون ترافیک، تابلوهای راهنمای ترافیکی در این مسیر نصب شود.
علی عباسی همچنین با اشاره به ایجاد و راه اندازی دفتر حوزه هنری در این شهرستان گفت: در انتخاب افراد کارآمد و متخصص در زمینه های فرهنگی و هنری برای رونق و بالندگی، دقت بیشتری شود.
رئیس کمیسیون ترافیک و شهرسازی شورای شهر مراغه نیز در این نشست با اشاره به اجرای طرح های عمرانی در زمینه ترافیک شهری گفت: اصلاح پل جهاد و تعریض پل میدان بسیج به تصویب رسیده و مجوز این دو طرح صادر شده است.
احمد ملکی افزود: با توجه به وجود ترافیک سنگین در محل ورودی اورژانس بیمارستان شهید بهشتی، به زودی با نصب علائم ترافیکی و انجام تمهیدات لازم، ورودی جدید این مرکز درمانی به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به ایجاد برخی مشکلات برای شهروندان با خاموشی چراغ های راهنمایی در زمان قطعی های برق اضافه کرد: برای رفع این مشکل و با مصوبه شورای ترافیک، 10 دستگاه سلول خورشیدی برای نصب در چراغه های راهنمایی شهری تامین شده است.
وی همچنین با اشاره به طرح احداث پردیس سینمایی در مراغه افزود: نقشه های اجرای این طرح با هشت هزار و 500 متر مربع به تصویب رسیده است.
ناظم عزیزی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز با اشاره به راه اندازی دفتر حوزه هنری در این شهرستان گفت: با رایزنی های انجام شده، با همکاری اتاق اصناف، دفتری برای انجام امور اداری این حوزه اختصاص یافته و به زودی تجهیز می شود.
مرتضی باستانی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر نیز با انتقاد از وضعیت طرح های اشتغال زا در این شهرستان اظهار کرد: متاسفانه فقط برای طرح های زیر 2.5 میلیارد ریال سرمایه گذاری، اختیاری به ادارات این شهرستان واگذار شده است.
شهر مراغه به عنوان بزرگترین شهر آذربایجان شرقی بعد از تبریز دارای حدود 180 هزار نفر جمعیت است؛ این شهر در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی و 607 کیلومتری تهران قرار دارد و در ابتدای دوران فرمانروایی ایلخانان مغول، پایتخت این سلسله بوده است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.