به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی فیض روز شنبه در آیین زنگ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در مدرسه شاهد پسرانه امام جوادالائمه(ع) منطقه 7 تهران با اشاره به سه حادثه و مناسبت مهم 13 آبان در تاریخ انقلاب اسلامی اظهار کرد: در 13 آبان 1343 در پی اعتراض و سخنرانی امام خمینی(ره) علیه لایحه کاپیتولاسیون منجر به دستگیری و تبعید ایشان به کشور ترکیه شد.
وی تصریح کرد: 13آبان 1357 نقطه عطف انقلاب اسلامی است چراکه تعداد قابل توجهی از دانش آموزان به دلیل اعتراض به رژیم ستمشاهی به شهادت رسیدند و در 13آبان 1358 نیز جمعی از دانشجویان پیرو خط امام، سفارت(لانه جاسوسی) آمریکا را تسخیر کردند تا این روز را به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در یوم الله 13آبان ماه هیبت آمریکا درهم شکست اظهار کرد: در این روز به گفته امام راحل همه دریافتند که آمریکا ببری تو خالی است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: زنده نگهداشتن یوم الله یعنی فراموش نکنیم که آمریکا چهره ترسناک ولی تو خالی است و نمی تواند در برابر انقلاب اسلامی مقاومت کند.
وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس 36هزار دانش آموز تقدیم کردیم، افزود: براین اساس از هر هفت شهید دفاع مقدس، یک نفر دانش آموز است.
به گزارش ایرنا، زنگ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی روز 13 آبان، همزمان با سراسر کشور به صورت نمادین با حضور مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، امیر سرتیپ ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش، علی رمضانی سرپرست اداره کل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تهران، سرهنگ یوسفعلی مرادی مسئول سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان تهران بزرگ و جمعی دیگر از مسئولان در مدرسه شاهد پسرانه امام جوادالائمه(ع) منطقه 7 نواخته شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:معصومه جوان معبودی - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/7245**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.