به گزارش ایرنا، محمد تقی نظرپور روز جمعه در جمع خبرنگاران آران و بیدگل گفت: میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور هم اکنون 5.17 متر مربع به ازای هر نفر است که شرایط موجود با استاندارد (8.39 مترمربع) فاصله ای بیش از سه متر مربعی دارد.
وی با اشاره به جمعیت 800 هزار نفری دانش آموزان در استان اصفهان بیان کرد: سرانه فضای آموزشی در این استان حدود 6.40 متر مربع به ازای هر دانش آموز است که نزدیک به 2 متر مربع تا استانداردها فاصله دارد.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: استان اصفهان با کمبود یک میلیون و 600 هزار مترمربع فضای آموزشی به نسبت سایر استان ها در جایگاه دهم کشور قرار دارد که چندان پذیرفتنی نیست.
او اضافه کرد: استان یزد از نظر میانگین سرانه فضای آموزشی رتبه نخست را در کشور دارد که از استاندارد کشوری هم بالاتر است و نمود آن موفقیت های دانش آموزان یزدی در زمینه های مختلف می باشد که مرهون همین فضای مناسب آموزشی است.
معاون وزیر آموزش و پرورش در سفری یک روزه برای افتتاح چند باب مدرسه خیرساز به شهرستان های کاشان و آران و بیدگل سفر کرده است.
شهرستان آران و بیدگل با بیش از 100 هزار نفر جمعیت، 18 هزار نفر دانش آموز دارد و در 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری اصفهان واقع می باشد.
خبرنگار: حسین منصوری فر**انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.