سید محمد بطحایی روز پنجشنبه در پیامی به همایش ملی ملک الشعرای بهار در مشهد افزود: این همایش به عنوان یک رخداد ملی جلوه ای از مشارکت واقعی ارکان سهیم در حوزه علم و فرهنگ است.
وی اظهار کرد: این همایش با تمرکز بر بازخوانی و اندیشه ورزی پیرامون شخصیت همه جانبه ملک الشعرای بهار در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی نتایج ارزشمند برای معرفی مفاخر کشور و اندیشه های آنان و بهره مندی از غنای فرهنگی و ادبی ایران اسلامی در پی دارد.
وی گفت: نظام آموزشی و پرورشی ما از گذشته تاکنون بر 2 بعد علمی و تربیتی تاکید داشته و به گواه تاریخ در ایران به عنوان یکی از طلایه داران و سازندگان تاریخ و تمدن انسانی و اسلامی، همواره ظرفیت پرداختن به هر 2 بعد نظام آموزشی نمایان بوده است.
وزیر آموزش و پرورش در پیام مزبور افزود: بزرگان علم و فرهنگ در این سرزمین همواره شخصیت های اثرگذار را در حافظه تاریخ ما ماندگار ساخته اند که زنده یاد ملک الشعرای بهار از آن جمله است.
وی اظهار کرد: امسال که مصادف با انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، این برنامه ها می تواند فرصت حضور اصحاب فرهنگ و ادب و اندیشه باشد و امید است با برگزاری این همایش شاهد رشد معارف، خلاقیت و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان ایران اسلامی در شناخت و عمل به رفتارهای والای انسانی باشیم.
خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
1906 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.