به گزارش ایرنا، مهدی فیض روز سه شنبه در همایش مدیران، مربیان پرورشی، مشاوران و روسای شوراهای دانش آموزی نواحی یک و 2 استان قزوین افزود: آموزش برای پرورش است بنابراین تمام فعالیت های انجام شده در مدارس باید برای تقویت پرورش دانش آموزان صورت بگیرد.
وی اضافه کرد: مسئولیت ما برای پیشبرد یک هدف متعالی که همانا تربیت مناسب دانش آموزان و آینده سازان است، می باشد بنابراین تمام عناصر مدرسه باید نسبت به مسئولیت پرورشی خود حساس باشند.
فیض خاطرنشان کرد: هدف ما تربیت دانش آموختگانی جامع و متوازن است که جمیع صفات و ویژگی های مناسب و شایسته در آنها نهادینه شده باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: به منظور پیشگیری از تداخل وظایف تشکل های مختلف دانش آموزی در مدارس، برنامه تقسیم کار ملی تدوین می شود.
وی، نا هماهنگی تشکل های دانش آموزی را یکی از مشکلات دیرینه در آموزش و پرورش عنوان کرد و ادامه داد: برای پیشگیری از تداخل وظایف تشکل های دانش آموزی طی نشستی که هفته گذشته برگزار شد تقسیم کار ملی در دستور کار قرار گرفت که تا سطح مدرسه ادامه خواهد یافت.
فیض، داشتن خلاقیت های پرورشی در مدارس را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: تعطیلی و توقف فعالیت ها و برنامه های پرورشی برای رسیدن بودجه کار ما را با تاخیر و مشکل مواجه می کند.
وی افزود: سیراب کردن دانش آموزان به اخلاق پیامبری و معارف ناب قرآن کریم به پول نیازی ندارد بلکه نیازمند داشتن اراده لازم،ایده پردازی و ابتکار است.
فیض در ادامه به آیه ای از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: هیچ گاه نباید از اثرگذاری فردی غافل باشیم که شرط اول آن داشتن اخلاق و معارف قرآنی است.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.