فرماندار ارومیه گفت: جامعه ایران یک جامعه اخلاق مدار است و هنجارهای اخلاقی و ارزش های اجتماعی مورد احترام مردم است، لذا هر حرکتی که بر هم زننده این اصول و موازین باشد محکوم است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی عباس حسن خانی در جلسه شورای اداری شهرستان ارومیه گفت: اقدام و عمل ناشایست یکی از نیروهای شرکتی آموزش و پرورش قابل توجیه نیست و این فرد باید براساس موازین قانونی و مقررات حاکم مجازات شود و این موردی بود که من در تجمع اسلام آباد به مردم عرض کردم .

وی گفت: قرار نیست هر حادثه ای بهانه ای برای بروز اغتشاش باشد که عده ای متاسفانه با زیر پا گذاشتن قوانین و مقررات ساحت علم و اندیشه را خدشه دار کنند .

فرماندار ارومیه تاکید کرد: رابطه بین مردم و حکومت و حقوق متقابل بین آنها، یک رابطه دوسویه است و همان طوری که دولت مکلف به رعایت حقوق شهروندان است، شهروندان نیز مکلف هستند موازین قانونی را رعایت کنند و در این رابطه همیشه باید تعادل و توازن رعایت شود .

وی گفت: در مدارس به دانش آموزان درس تحمل و بردباری و گفتگو و تعامل می دهیم، حال عده ای به جای بیان خواسته ها از طریق قانون و گفتگو، به تخریب اموال عمومی و آموزش و پرورش می پردازند که قطعاً ضررش متوجه مردمی است که نقشی در این اعمال غیرقانونی ندارند .

وی ادامه داد: در حادثه اسلام آباد، تاکیدمان بر اطلاع رسانی شفاف و صریح بود و بنده زمانی اطلاع رسانی کردم که بررسی دقیقی نسبت به موضوع یافته و به لحاظ حضور در محل حادثه با مطبوعات و رسانه ها مصاحبه کردم؛ هر جا که اصلاحاتی لازم بود به سمع و نظر مردم می رسید و رسانه ها نیز اصلاحات لازم را انجام می دادند .

حسن خانی تصریح کرد: پلیس ما یک پلیس حرفه ای است و توان مقابله و مدیریت چنین حوادثی را دارد و من به عنوان نه فرماندار بلکه به عنوان یک شهروند از رفتار پلیس کشورم در برخورد با این حادثه خشنودم و به وجودشان افتخار می کنم .

فرماندار ارومیه  ادامه داد: نکته مثبت دیگر همراهی و همگامی اکثر قریب به اتفاق رسانه های استان بود که به دور از هرگونه پیش داوری عجولانه، در صدد اطلاع رسانی دقیق و شفاف بودند؛ نمره رسانه ها در این حادثه بسیار خوب بود و باید از آنها قدردانی کرد .

وی تصریح کرد: بررسی جوانب چنین حادثه ای باید با حضور افراد و مقامات مسئول صورت گیرد و بدیهی است اظهارنظر اشخاص حقیقی و رسانه های غیررسمی در این خصوص تابع ضوابط و مقررات خاص خود است .

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.