فرماندار ارومیه گفت: جامعه ایران جامعه‌ای اخلاق‌مدار است و هنجارهای اخلاقی و ارزش‌های اجتماعی مورد احترام مردم است.

عباس حسن‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: جامعه ایران یک جامعه اخلاق‌مدار است و هنجارهای اخلاقی و ارزش‌های اجتماعی مورد احترام مردم است لذا هر حرکتی که بر هم زننده این اصول و موازین باشد محکوم است.

فرماندار ارومیه تصریح کرد: رابطه بین مردم و حکومت و حقوق متقابل بین آنها، یک رابطه دوسویه است و همان‌طوری که دولت مکلف به رعایت حقوق شهروندان است، شهروندان نیز مکلف هستند موازین قانونی را رعایت کنند و در این رابطه همیشه باید تعادل و توازن رعایت شود.

این مقام مسئول افزود: در حادثه اسلام‌آباد، تاکید ما بر اطلاع‌رسانی شفاف و صریح بود و بنده زمانی اطلاع‌رسانی کردم که بررسی دقیقی نسبت به موضوع یافته و به لحاظ حضور در محل حادثه با مطبوعات و رسانه‌ها مصاحبه کردم. هر جا اصلاحاتی لازم بود به سمع و نظر مردم می‌رسید و رسانه‌ها نیز اصلاحات لازم را انجام می‌دادند.

وی گفت: اقدام و عمل ناشایست یکی از نیروهای شرکتی آموزش و پرورش قابل توجیه نیست و این فرد باید براساس موازین قانونی و مقررات حاکم مجازات شود و این موردی بود که من در تجمع اسلام‌آباد به مردم عرض کردم.

فرماندار ارومیه عنوان کرد: ما در مدارس به دانش‌آموزان درس تحمل و بردباری و گفت‌وگو و تعامل می‌دهیم، حال عده‌ای به جای بیان خواسته‌ها از طریق قانون و گفت‌وگو، به تخریب اموال عمومی و آموزش و پرورش می‌پردازند که قطعاً ضررش متوجه مردمی است که نقشی در این اعمال غیرقانونی ندارند.

وی در تمجید عملکرد پلیس انتظامی استان گفت: پلیس ما یک پلیس حرفه‌ای است و توان مقابله و مدیریت چنین حوادثی را دارد و من به عنوان نه فرماندار بلکه به عنوان یک شهروند از رفتار پلیس کشورم در برخورد با این حادثه خشنودم و به وجودشان افتخار می‌کنم.

حسنخانی ادامه داد: نکته مثبت دیگر همراهی و همگامی اکثر قریب به اتفاق رسانه‌های استان بود که به‌دور از هرگونه پیش داوری عجولانه، درصدد اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف بودند؛ نمره رسانه‌ها در این حادثه بسیار خوب بود و باید از آنها قدردانی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.