به گزارش ایرنا حجت الاسلام احمد راهداری در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته در مصلای قدس زاهدان با اشاره به اینکه 2 حادثه مهم روز 13 آبان مربوط به قبل و یک حادثه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده است اظهار داشت: قیام ملت ایران بعد از سخنرانی مقتدرانه امام خمینی(ره) در مخالفت با قانون کاپیتولاسیون که در حمایت از شهروندان آمریکایی تصویب شده بود و تبعید ایشان از ایران به ترکیه در سال 43، تجمع نمادین دانش آموزان علیه استکبار در صحن دانشگاه تهران و شهادت 56 دانش آموز در سال 57 و تسخیرلانه جاسوسی(سفارت) آمریکا در تهران توسط دانشجویان پیرو خط امام در سال 58 همگی در روز 13 آبان رخ داد.
وی افزود: وقوع این حوادث مهم همگی نشان از این دارد که نباید به نظام استکباری اعتماد کرد و اطاعت نکردن از نظام سلطه در سطح ملی و بین المللی و ایمان به بدعهدی نظام سلطه در راس آن آمریکا از دیگر نتایج به دست آمده برای ملت ایران بعد از این حوادث است.
وی منفعت طلبی، جهان خواری و عقب نگاه داشتن کشورهای زیر سلطه را از مهمترین ویژگی های استکبار عنوان کرد و گفت: حضور هوشمندانه نخبگان، اساتید و دانشجویان در پیش برد اهداف انقلاب اسلامی در سطح داخلی و بین المللی نقش مهمی در جلوگیری از موفقیت نظام سلطه در اجرای توطئه هایش علیه جمهوری اسلامی ایران دارد.
**مقابله با نفوذ ایران در عراق راهبرد جدید آمریکا
امام جمعه موقت زاهدان اظهار داشت: آمریکا راهبرد جدیدی با هدف مقابله با نفوذ ایران در منطقه به ویژه عراق را در پیش گرفته و این هدف دستور کار دولت ترامپ است.
حجت الاسلام راهداری ادامه داد: آمریکا برای رسیدن به این هدف برنامه های مختلف از جمله تشویق بارزانی برای خروج مسالمت آمیز از قدرت، جلوگیری از انحلال منطقه کردستان و تلاش برای حفظ قدرت سیاسی این منطقه، تشویق عربستان به ترمیم روابط با دولت عراق و افزایش سرمایه گذاری اقتصادی در شهرهای آزاد شده از چنگال داعش در عراق برای ممانعت از فعالیت شرکت های ایرانی را در حال اجرا دارد.
وی افزود: هدف آمریکا پیوند دادن کردهای کردستان عراق با کردهای سوریه و جنوب شرقی ترکیه است تا علاوه بر تجزیه قسمتی از خاک این کشورها، امنیت رژیم غاصب صهیونیستی را در منطقه تامین کند و کشورهای غربی از جمله انگلیس و فرانسه برنامه های آمریکا در منطقه را مورد حمایت قرار می دهند.
**پیاد روی اربعین فقط مختص به امام حسین(ع) است
امام جمعه موقت زاهدان در بخش دیگری از خطبه های نماز بیان کرد: پیاده روی اربعین تنها مختص به امام حسین(ع) است و بعد از ایشان نام حسین برای هیچ امامی برگزیده نشد.
وی گفت: ایجاد مزیت رقابتی فوق تصور برای جهان اسلام، نمایش محیطی سراسر آکنده از انسجام و آمادگی برای جهاد، غلبه اسلام سیاسی و انقلابی بر اسلام محافظه کار و آمریکایی و تقویت روحیه دفاع از دین از جمله ویژگی های حاصل از پیاده روی اربعین است که باید محترم شمرده شود و برای حفظ آن تلاش کرد.
حجت الاسلام راهداری با اشاره به مشکلات پیش آمده برای برادران و خواهران پاکستانی زائر اربعین حسینی در کشورشان و گرفتار شدن بسیاری از آنان در آن سوی مرز از مردم خواست در زمینه تامین آب و خوراک برای آنان با اداره اوقاف استان همکاری لازم را داشته باشند.
مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان ساعاتی پیش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفته بود: با رایزنی های دیپلماتیک و برگزاری چندین نشست میان مرزبانان ایران و پاکستان، در نهایت مشکلات تردد زوار پاکستانی در نقطه صفر مرزی تفتان به میرجاوه حل شد.
سیدمجتبی طباطبایی زاده افزود: از صبح امروز و با نتیجه دار شدن پیگیری ها، روند خروج زائران حسینی اربعین از کشور پاکستان افزایش یافته و دیگر شاهد مشکلات و مصائب روزهای گذشته در مرز پاکستان نیستیم.
امام جمعه موقت زاهدان در ادامه خطبه های نماز با سفارش مومنان به کنترل خشم و غضب گفت: تکبر، خودخواهی و کوچک شمردن مردم ریشه شکل گیری خشم و غضب است و هر مومنی که خشم خود را کنترل کند خداوند نقص و کاستی هایش را برطرف و وی را مورد رحمت قرار می دهد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.