نامه استیضاح رئیس جمهور آمریکا هفته آینده به سنا ارسال می ‌شود.

 

به گزارش جماران به نقل از نیویورک تایمز، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هفته آینده استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را به مجلس سنای آمریکا ارسال خواهد کرد.

پلوسی  در نشست خبری روز جمعه خود اعلام کرد مقامات مجلس نمایندگان در حال حاضر در حال آماده کردن طرح محاکمه دونالد ترامپ هستند و به زودی، آن را تحویل سنا می ‌دهند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در کنفرانس هفته گذشته خود، تاریخ دقیق ارسال پرونده ترامپ به سنا را اعلام نکرده بود.

این اتفاق ممکن است بلافاصله پس از مراسم تحلیف «جو بایدن» که 20 ژانویه ساعت 12.00 به وقت محلی برنامه ریزی شده است، رخ دهد. رسیدگی به موضوع استیضاح ترامپ تحت عنوان «تحریک به شورش» ممکن است در ساعت 13.00 برنامه ریزی شود، درست زمانی که ترامپ به عنوان رئیس جمهور سابق شناخته می شود.

پلوسی درباره حمله هواداران ترامپ به کنگره نیز گفت همان گونه که به اعضای کنگره گفتم واکنش ما به این حمله به دموکراسی ما بسیار احساسی بوده است، اما ما درباره نحوه تصمیم گیری برای حرکت به سمت جلو برای امنیت نباید احساسی عمل کنیم. تمام تحریکات از طرف رئیس جمهور آمریکا انجام شد. من بسیاری از فیلم ‌های آشوب را دیدم.

تصمیم پلوسی برای تأخیر در ارسال پرونده ترامپ یادآور مانوری مشابه یک سال پیش بود، وقتی که پس از رای گیری پرونده استیضاح ترامپ در مجلس در مورد رسوایی اوکراین، وی برای ارسال پرونده به سنا تقریباً یک ماه منتظر ماند. این بار اما دموکرات ها در هر دو مجلس گفته اند که انتظار دارند این تاخیر کوتاه باشد. آنها گفتند که پلوسی می تواند پرونده را روز دوشنبه به سنا منتقل کند، همین امر باعث آغاز محاکمه درست زمانی که قدرت به بایدن منتقل می شود، خواهد شد.

این طرح بدون رأی مجلس سنا بی ‌اثر خواهد بود و در صورتی که سناتورهای آمریکایی رای مثبت کافی دهند، ترامپ محکوم، و از مقام خود برکنار خواهد شد. 

گفته می‌ شود خود ترامپ قصد دارد در جلسه محاکمه‌ اش در مجلس سنا شرکت کند اما تاکنون دستیارانش سعی کرده‌ اند وی را از این کار منع کنند.

در عین حال، در تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده 90 درصد مردم آمریکا با حملات روز 6 ژانویه (17 دی ماه) به کنگره ابراز مخالفت کرده و 70 درصد نیز گفته ‌اند که دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور دست کم باید مسئولیت بخشی از این رویداد را بر عهده بگیرد. 

در این نظرسنجی که توسط ای‌ بی ‌سی نیوز/واشنگتن پست انجام شد، 56 درصد از پرسش ‌شوندگان از تلاش ‌های کنگره برای محروم کردن ترامپ از شرکت در انتخابات بعدی در آمریکا حمایت کرده ‌اند. همچنین 44 درصد در این نظرسنجی ملی گفته ‌اند که ترامپ باید به دلیل تحریک طرفدارانش برای حمله به کنگره محاکمه شود و 66 درصد نیز گفته ‌اند که بیانیه‌ ها و اقدامات ترامپ پس از انتخابات غیر مسئولانه بوده است.

نیمی از پرسش‌ شوندگان نیز گفته‌ اند که رویدادهای هفته پیش در واشنگتن اعتماد آنها به ثبات دموکراسی در آمریکا را کاهش داده است و 20 درصد نیز گفته‌ اند که درباره آینده سیستم دولت آمریکا بدبین هستند.

مجلس نمایندگان آمریکا در تاریخ 13 ژانویه، دونالد ترامپ را به اتهام تحریک به شورش با 232 رای موافق و 197 رای مخالف استیضاح کرد. پلوسی گزارشی را درباره استیضاح ترامپ امضا کرد و اکنون این گزارش برای بررسی باید به سنا ارسال شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.