پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

مجله آمریکایی پیشنهاد داد:

طرح استیضاح ترامپ در سنا

به نظر می رسد استیضاح رئیس جمهور آمریکا در سنا بار دیگر تکرار شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مجله نیشن آمریکا در گزارشی نوشت: همه از توییت های دیوانه کننده دونالد ترامپ و دروغ ها افتراهای او خسته شده اند. کسانی که او در کابینه خود منصوب کرده می توانند آسیب های جدی نه تنها به جامعه آمریکایی بلکه به این سیاره وارد کنند. بله در اتفاقی  کاملا عجیب و غریب، شخصیتی ناپایدار با انگیزه های غیر مسئولانه مسئول دولت آمریکا شده است.

ترامپ در قبال آمریکایی ها احساس مسئولیت نمی کند. همه مردم این را می دانند و تکاپو افتاده اند. این جوش و خروش و تکاپو چیزی ورای تظاهرات ها و پلاکاردهای اعتراضی است. آمریکایی شروع کرده اند که خود را به عنوان عوامل فعال در مبارزات قانونگذاری ببینند صدایشان شنیده شود چرا که آنها شهروندان آمریکا هستند. آیا این اقدامات نتیجه خواهد داد؟ بله ما خوش بین هستیم.

ریاست جمهوری ترامپ به فرصتی برای اصلاحات تبدیل شده است. مردم آمریکا به جای اینکه تماشاگرانی منفعل باشند، باید سخت تلاش کنند تا به شرکت کنندگان فعال در اقدامات قانونگذاری تبدیل شوند. آنها می توانند صدای خود را اصلاح کنند و در تصمیم گیری های دولت مداخله کنند، چه مقامات ارشد دو حزب بخواهند صدای آنها را بشنوند یا خیر . هر دو حزب از این دموکراسی توخالی خرسند و راضی هستند؛ که در آن نیمی از شهروندان امیدی به رای دادن ندارند.

ترامپ مردم آمریکا را گمراه می کند، به قدر و منزلت ملت آسیب می زند، و امنیت ملی این کشور را  در معرض خطر قرار می دهد.

پس مردم آمریکا چگونه می توانند با دونالد ترامپ صحبت کنند؟ با پیشنهاد دادن به مجلس سنای برای صدور قطعنامه ای در محکومیت ترامپ و استیضاح وی به دلیل ادعاهای وقیحانه و جعلی خود و حتی بدتر، به دلیل رفتارهای بر خلاف قانون اساسی خود به عنوان رئیس جمهور. فهرست اتهامات بالقوه علیه ترامپ بسیار قوی و مستند است. او و خانواده اش به دلیل استفاده تجاری از منافع خارجی قانون اساسی را نقض کرده اند. ترامپ نیز به طور منظم گزارش رسمی جعلی به دولت خود می دهد. توییت های وی آمریکا را به مضحکه تبدیل کرده است.

یک وکیل کهنه کار دولت (و همچنین یک دوست قدیمی) این مدل در خصوص پیشنهاد برای استیضاح ترامپ را ارائه کرده است: «در نظر بگیرید که ترامپ عمدا و بدون هیچ گونه شواهدی «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق را به رفتار مجرمانه و جاسوسی از دفتر خود متهم کرده و مردم آمریکا را  گمراه کرده است و به این ترتیب به وجهه این کشور نیز آسیب زده و امنیت ملی را در معرض خطر قرار داده است.»

اگر جمهوری خواهان تصمیم بگیرند جلوی این قطعنامه را بگیرند، ممکن است در انتخابات بعدی خود را بایکوت کنند.

این قطعنامه به معنای استیضاح نیست بلکه صرفا بیان مخالفت توسط همسالان سیاسی است. اما بحث های سیاسی، برد یا باخت، می تواند به فرصت خوبی برای سیاستمداران و فعالان تبدیل شود. اگر جمهوری خواهان تصمیم بگیرند جلوی این قطعنامه را بگیرند، ممکن است در انتخابات بعدی خود را بایکوت کنند.

رئیس جمهور خودشیفته آمریکا احتمالا با این کار به خشم می آید. او با وسواس با منتقدان خود برخورد می کند و به دلیل جهل کم عمق خود نسبت به سیاست حاکم، به درستی احساس آسیب پذیری می کند. حتی اگر این قطعنامه رای نیاورد،  مسائل بسیار زیاد دیگری وجود خواهد داشت که می توان آنها را در نظر گرفت. تحریک رسانه ها برای تمرکز بیشتر بر عملکرد دولت می تواند یکی از دیگر راهکارها در نظر گرفته شود. مردم باهوش تر از آن چیزی هستند که صاحب نظران فکر می کنند.

افراد ممکن است بپرسند: چرا ما در مورد گزینه استیضاح قبلا چیزی نشنیده بودیم؟ این گزینه یک بار مورد استفاده قرار گرفت و کنار گذاشته شد و دیگر هم تکرار نشد. تنها رئیس جمهور آمریکایی که تا کنون توسط سنا استیضاح شده، «اندرو جکسون» در سال 1834 بود. به نظر می رسد جکسون قهرمان شخصی دونالد ترامپ باشد. رئیس جمهور به تازگی بر روی آرامگاه مایکل جکسون در شهر «نشویل» در ایالت «تنسی»  تاج گل گذاشت.

این دو رئیس جمهور از لحاظ برخی از ویژگی های خشن و نگرش های ناپسندیده در رقابت های انتخاباتی شبیه به هم هستند. هر دو وانمود می کنند قهرمان مردم عادی هستند و به طرز وحشیانه ای نسبت به اقلیت های نژادی بی تفاوت اند. هر دو قضات و قوه قضائیه را تحقیر می کنند.

به نظر می رسد پس از جکسون، ترامپ دومین رئیس جمهوری در امریکا باشد که توسط سنا استیضاح می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.