«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شیوه رسیدگی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کشورش به بحران شیوع ویروس کرونا را به شدت محکوم کرد و نام جدیدی بر وی گذاشت.

 

به گزارش جماران، پلوسی به شبکه خبری«سی بی اس» گفت که « برای این رئیس جمهور اسم جدیدی دارم:«آقایی که اوضاع را بدتر کرد».وی اوضاع را از همان ابتدا بدتر کرد.تأخیر، انکار، این ها فریب است،یا اینکه اوضاع به شیوه سحرآمیزی پیش می رود، معجزه است و آن چه که باقی ماند».

پلوسی اخیرا ترامپ را «ویروس کرونا» نامیده بود و در گفت و گو با شبکه «سی ان ان» آمریکا گفت: « من بر این باورم که دستورات امروز رئیس جمهور نشان می دهد که وی به اشتباه خودش که مرتکب شد اعتراف کرد و اعتراف کرد که این فقط یک فریب نیست بلکه بیماری همه گیری است که در عمل در سراسر جهان شیوع پیدا کرده و تشدید شده است».

پلوسی افزود: «در واقع این ویروس ترامپ است، ما باید ماسک بزنیم و فاصله گذاری اجتماعی را نیز رعایت کنیم».

وی در ادامه تصریح کرد: «تصمیم ترامپ برای ماسک زدن در مرکز پزشکی نظامی ملی والتر رید اعتراف به این است که ماسک از شیوع کرونا جلوگیری می کند».

ترامپ در واکنش به سخنان پلوسی وی را «دیوانه» توصیف کرد و در حساب شخصی اش در توئیتر نوشت:«نانسی پلوسی دیوانه می گوید که من مرتکب اشتباه شدم زمانی که از ورود افرادی از چین که مبتلا به کرونا هستند به ایالات متحده آمریکا در ماه ژانویه جلوگیری کردم».

ترامپ افزود:« جان ده ها هزار نفر نجات داده شد در حالی که او داشت در اواخر ماه فوریه در خیابان های محله چینی ها می رقصید، جو بایدن هم با او هم رأی بود ولی به سرعت اذعان کرد که حق با من است!».

تنش میان ترامپ و پلوسی به ویژه پس از آن که پلوسی محاکمه ترامپ را  برای برکناری اش داخل کنگره در ماه دسامبر هدایت کرد به اوج خود رسید.

در ماه می پلوسی به سی ان ان گفت که ترامپ نباید داروی «هیدروکسی کلوروکوین» برای حمایت از کرونا مصرف کند زیرا وی از چاقی مفرط رنج می برد.

ترامپ نیز به نوبه خود به خبرنگاران گفت که پلوسی«زنی مریض است و از مشکلات ذهنی رنج می برد»

روز بعد پلوسی گفت که وی با پزشکان درباره حالت ذهنی ترامپ صحبت کرده است و به این نتیجه رسیده است که وی «شخصی است که که حتی نمی داند واقعیت چیست».

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.