در پی یورش هواداران ترامپ به کنگره آمریکا، نانسی پلوسی و برنی سندرز از سرشناس ترین سیاستمداران دموکرات خواستار برکناری رییس جمهوری ایالات متحده شدند.

به گزارش جماران؛ نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا خواستار برکناری فوری دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور یا استیضاح وی در کنگره شد.

ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: پلوسی پنجشنبه شب گفت: رئیس جمهوری ایالات متحده شورش مسلحانه علیه آمریکا را تحریک کرد.

وی با هشدار در مورد اینکه ترامپ ممکن است زیان بیشتری به آمریکا برساند، افزود: هر روز ممکن است که نمایش وحشتی برای آمریکا باشد.

در پی یورش هواداران ترامپ به کنگره آمریکا انتقادهای داخلی و خارجی از وی شدت گرفته است.

از یک سو، موجی از استعفای مقام های بلندپایه در دولت ترامپ به راه افتاده است و از سوی دیگر برخی از مخالفان جمهوریخواه و دموکرات ترامپ خواستار برکناری وی بر اساس متمم ۲۵ قانون اساسی شده اند.

قانونگذاران دموکرات در کنگره آمریکا پنجشنبه شب پیش نویس لایحه استیضاح ترامپ را منتشر کردند.

«دیوید سیسیلین» نماینده دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: پیش نویس لایحه‌ای را که من، تد لیو و جیمی راسکین برای برکنار کردن ترامپ از قدرت در پی حمله روز گذشته به ساختمان کنگره رخ داد، توزیع کردم.

 

برنی سندرز هم خواستار برکناری ترامپ شد

برنی سندرز سناتور سرشناس در توییتر خود نوشت: تعدادی از مقامات دولت آمریکا در اعتراض به فتنه انگیزی وحشتناک ترامپ، در حال استعفا دادن هستند. این کافی نیست! معاون رئیس جمهور و اعضای کابینه قبل از اینکه ترامپ خشونت و هرج و مرج بیشتری را ایجاد کند باید متمم ۲۵ قانون اساسی را اجرایی و ترامپ را از سمت خود برکنار کنند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.