زنی که در جریان حمله هواداران ترامپ به کنگره به ضرب نیروهای پلیس کشته شد عضو نیروی هوایی آمریکا بوده است.

 

به گزارش جماران به نقل از فاکس نیوز، در پی شلیک گلوله در جریان حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا یک زن کشته شد که بعداد مشخص شد این زن «آشلی بابیت» نظامی سابق در نیروی هوایی آمریکاست.

«روبرت کونتی» رئیس پلس شهر واشنگتن پایتخت آمریکا گفت که یکی از نیروهای پلیس مکلف به حفظ امنیت ساختمان کنگره به سمت بابیت تیراندازی کرده است و تحقیقات در این زمینه در جریان است.

بابیت پس از انتقال به بیمارستان و وخامت حالش جان خود را از دست داد.

به گفته شوهر آشلی بابیت، آشلی از کهنه سربازان است و 14 سال در نیروی هوایی آمریکا خدمت کرده است.

شب گذشته همزمان با جلسه تایید پیروزی جو بایدن در کنگره، معترضان انتخابات داخل ساختمان کنگره ریختند و آشوب به راه انداختند. این اقدام که با تحریک مستقیم ترامپ انجام شد، واکنش های داخلی و خارجی بسیاری در پی داشت.

معترضانی که در حمایت از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن تجمع کرده بودند، دست به شورش زدند، به ساختمان کنگره حمله کردند و جلسه ای را که قرار بود پیروزی «جو بایدن» به عنوان رئیس جمهور منتخب را تایید کند، به هم زدند تا «آبروریزی ملی» دیگری به نام رئیس جمهور شکست خورده این کشور که تا روزهایی دیگر مجبور به تخلیه کاخ سفید است، ثبت شود.

در واشنگتن مقررات منع رفت و آمد اعلام شده است. نیروهای گارد ملی به اطراف ساختمان کنگره که در مرکز پایتخت واقع شده اعزام شده‌ اند و پنتاگون با درخواست اعزام نیروهای بیشتر موافقت کرده است. شهردار واشنگتن از وزارت دفاع درخواست اعزام 200 نیروی دیگر گارد ملی تقاضا کرده است.

رئیس‌ پلیس شهر «واشنگتن دی سی» اعلام کرد که در جریان خشونت طرفداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اطراف کنگره دست‌کم چهار نفر جان خود را از دست دادند.

«رابرت کونتی» رئیس پلیس شهر واشنگتن دی سی طی یک کنفرانس خبری در خصوص مرگ سه نفر دیگر در حوادث شب گذشته کنگره گفت: «به علاوه، سه مرگ دیگر امروز در اطراف منطقه کنگره گزارش شده است-یک زن و دو مرد- که در نتیجه شرایط اورژانسی پزشکی جان خود را از دست داده‌اند».

رئیس پلیس پایتخت آمریکا گفت که پس از حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره در تلاشی بی سابقه برای جلوگیری از تأیید پیروزی بایدن به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا 52 نفر بازداشت شدند.

در پی خشونت هواداران ترامپ در پایتخت «موریل بوزر» شهردار واشنگتن دی سی اعلام کرد که وضعیت اضطراری و منع تردد در این شهر به مدت ۱۵ روز و تا زمان مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری آمریکا تمدید می‌شود.

شهردار واشنگتن دی سی در این خصوص گفت: «امروز بسیاری با هدف خشونت و تخریب به واشنگتن آمدند و دست به خشونت و تخریب زدند و آجر و شیشه نوشابه پرتاب کردند و دست به سلاح بردند و همچنان برای ادامه این اقدامات انگیزه دارند».

طبق اعلام بوزر، وضعیت اضطراری و منع تردد تا ساعت ۱۵:۰۰ روز ۲۱ ژانویه (دوم بهمن ماه) برقرار خواهد بود.

خبرگزاری‌های «آسوشیتدپرس» و «رویترز» به نقل از مسئولان امنیتی کنگره آمریکا خبر دادند که بعد از ۴ ساعت، امنیت به این نهاد آمریکایی بازگشته است.

ترامپ اما در توئیتر خود با اصرار بر تنش‌زایی در بحبوحه خشونت‌ها در کنگره، نوشت: «این‌ها چیزها و اتفاقاتی است که وقتی یک پیروزی قاطع در انتخابات را به‌صورت غیرمجاز و شرورانه از وطن‌پرستان بزرگ می‌گیرند، رخ می‌دهد؛ کسانی که برای مدت‌ها بسیار بد و ناعادلانه با آنها رفتار شده بود. با صلح و صمیمیت به خانه بروید. این روز را برای همیشه به یاد داشته باشید».

توئیتر نیز امکان بازنشر، ریپلای یا لایک کردن این توئیت را به دلیل خطر افزایش خشونت، از کار انداخت.

رسانه‌های آمریکایی به نقل از کمپانی توئیتر گزارش دادند که دسترسی ترامپ به حساب کاربری‌اش به مدت ۱۲ ساعت تعلیق شده و در صورت تکرار نقض قوانین این شبکه اجتماعی، به صورت دائم مسدود می‌شود.

هوداران خشن ترامپ که شب گذشته در اقدامی بی‌سابقه به سمت ساختمان کنگره حمله بردند، به دفتر «نانسی پلوسی» رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا حمله‌ور شدند و تابلویی که بالای درب دفتر وی نصب شده بود، از جا درآوردند و آینه‌ بزرگی که در دفتر وی بود، در هم شکستند.

پیش از این خبرنگار سی ان ان گزارش کرده بود که هواداران ترامپ پیام‌های تهدید‌آمیزی را درون اتاق کار پلوسی قرار داده بودند که بر روی آن نوشته شده بود: «ما عقب نخواهیم نشست».

در همین حال، «اندرو کومو» فرماندار نیویورک اعلام کرد که هزار نیروی گارد ملی از نیویورک به واشنگتن اعزام می شوند تا به تأمین امنیت انتقال مسالمت آمیز قدرت کمک کنند.

کومو در بیانیه ای در توئیتر گفت که« بنابر درخواست گارد ملی آمریکا هزار نیروی گارد ملی را از نیویورک به پایتخت برای مدت دو هفته می فرستم تا به تأمین امنیت انتقال مسالمت آمیز قدرت و انتقال ریاست جمهوری کمک کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.