صفحه های رئیس جمهور کنونی آمریکا در شبکه های فیس بوک و اینستاگرام برای جلوگیری از سوء استفاده توسط وی تا پایان دوره ریاست جمهوری اش بسته می مانند.

 

به گزارش جماران، «مارک زاکربرگ» رئیس اجرایی «فیس بوک» اعلام کرد که شرکت وی صفحه های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را در «فیس بوک» و «اینستاگرم» را به مدت دو هفته و تا زمانی که فرایند انتقال قدرت در این کشور به پایان برسد، بسته نگه می دارد.

زاکربرگ در بیانیه ای گفت:« حوادث وحشتناک در 24 ساعت گذشته به روشنی نشان می دهد که دونالد ترامپ رئیس جمهور می خواهد از زمان باقی مانده اش در پست ریاست جمهوری برای تضعیف انتقال مسالمت آمیز و قانونی قدرت به جو بایدن رئیس جمهور منتخب و جانشین وی سوء استفاده کند».

وی افزود: «ما بر این باوریم که اجازه دادن به رئیس جمهور برای استفاده از خدمات ما طی این مدت دارای خطرات بسیار بزرگی است. به همین دلیل ممنوعیتی که بر صفحه های وی در فیسبوک و اینستاگرام اعمال کردیم را تا اطلاع ثانوی و به مدت حداقل دو هفته تا زمان تکمیل انتقال مسالمت آمیز قدرت ادامه می دهیم».

روز گذشته«توئیتر»،فیس بوک و «اسناپ»به شکل موقت حساب های دونالد ترامپ را در پی آشوب های هوادارانش و حمله به کنگره بستند.

ترامپ و همپیمانانش طی ماه ها اقدام به بزرگ نمایی ادعاهای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری کردند امری که منجر به برگزاری تظاهرات هوادارانش و حمله آنها به ساختمان کنگره آمریکا شد.

بنابراین گزارش، عصر چهارشنبه در میانۀ شنیدن اظهارات موافقان و مخالفان آرای الکترال تایید شده هر ایالت، گروهی از هواداران دونالد ترامپ که در مقابل کاپیتول دست به تجمع زده بودند، به سمت ماموران یورش برده و سپس داخل ساختمان کاپیتول شده و برای حدود چهار ساعت آن را با اشغال خود درآوردند.در این مدت، برای حفظ جان قانونگذاران و برگرداندن نظم و امنیت، جلسه بررسی آرای الکترال کالج، موقتا به حالت تعلیق درآمد.پس از بازداشت آشوبگران یا بازگشت دوبارۀ کنترل این ساختمان و منطقه اطراف به دست نیروهای امنیتی، جلسه از سر گرفته شد.پلیس واشنگتن دی‌سی اعلام کرد که در جریان حوادث روی داده در عصر چهارشنبه دست‌کم چهار نفر جان خود را از دست داده‌اند و 52 نفر نیز بازداشت شدند.پلیس آمریکا اعلام کرد که ۵۲ نفر در جریان حوادث عصر چهارشنبه بازداشت شده‌اند که علت دستگیری ۴۷ تن از آنها، نقض قانون منع آمد و شد در پایتخت بوده است.پس از حوادث کاپیتول، مقررات منع آمد و شد در واشنگتن به اجرا گذاشته شد و نیروهای ضدشورش نیز در سطح شهر مستقر شدند. 


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.