وزیر امنیت داخلی آمریکا از رئیس جمهور کنونی آمریکا خواست که حمله هوادارانش به کنگره را به شدت محکوم کند.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم،«چاد وولف»سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خواست که حادثه حمله گروهی از طرفدارانش به ساختمان کنگره را «به شدت محکوم کند».

وولف امروز پنجشنبه با صدور بیانیه ای گفت: همیشه به شکل هدفمند خشونت سیاسی دو حزب را به ویژه خشونت علیه دستگاه های امنیتی را محکوم می کردم. ولی اکنون می بینیم که برخی هواداران رئیس جمهور از خشونت به عنوان وسیله ای برای رسیدن به اهداف سیاسی استفاده می کنند. این غیرقابل قبول است.

وولف افزود: از رئیس جمهور و همه مسئولانی که انتخاب شدند می خواهم که خشونت روز گذشته را به شدت محکوم کنند.

وولف در ادامه تأکید کرد که وی قصد ندارد از مقام خود کناره گیری کند زیرا قصد دارد تا پایان دوران ریاست جمهوری ترامپ به کار خود ادامه دهد تا تمرکز وزارتش بر رویارویی با تهدیدات امنیتی و اجرای انتقال قدرت به شکل منظم را تضمین کند.

این در حالی است که کاخ سفید امروز اعلام کرد شماری از مسئولان در دولت ترامپ در پی حوادث روز گذشته از مقام خود استعفا دادند.

این در حالی است که در پی آشوب هواداران  دونالد ترامپ رئیس جمهور شکست خورده آمریکا و حمله آنها به ساختمان کنگره آمریکا، سرپرست وزارت دفاع آمریکا دستور اعزام هزاران نیروی تازه نفس به واشنگتن را صادر کرد.

«کریس میلر» دستوری برای اعزام 6200 نیروی تازه از نیروهای گارد ملی به واشنگتن را امضا کرد.

پس از حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که 1100 نیروی دیگر از نیروهای گارد ملی را به پایتخت فراخونده است اما هنوز مشخص نیست که این نیروها در ساختمان کنگره مستقر می شوند یا در مکان دیگری در منطقه.

برخی مسئولان در وزارت دفاع آمریکا نیز گفتند که نیروهای گارد ملی تا روز 20 ژانویه یعنی روز به قدرت رسیدن بایدن در حالت آماده باش در واشنگتن باقی می مانند.

معاون وزیر امنیت داخلی آمریکا نیز به فاکس نیوز گفت: روز انتصاب بایدن یک روز امن خواهد بود و از اتفاقات روز گذشته درس گرفته و استفاده می کنیم.

در همین حال، اف بی آی نیز از آمریکایی ها خواست که هر گونه اطلاعاتی را که به مشخص کردن هویت حمله کنندگان به کنگره کمک کنند ارائه کنند.

این در حالی است که کنگره ایالات متحده آمریکا پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تایید کرد و به این ترتیب او رسما رئیس جمهور آمریکا شد.

بنابراین گزارش، عصر چهارشنبه در میانۀ شنیدن اظهارات موافقان و مخالفان آرای الکترال تایید شده هر ایالت، گروهی از هواداران دونالد ترامپ که در مقابل کاپیتول دست به تجمع زده بودند، به سمت ماموران یورش برده و سپس داخل ساختمان کاپیتول شده و برای حدود چهار ساعت آن را با اشغال خود درآوردند.در این مدت، برای حفظ جان قانونگذاران و برگرداندن نظم و امنیت، جلسه بررسی آرای الکترال کالج، موقتا به حالت تعلیق درآمد.پس از بازداشت آشوبگران یا بازگشت دوبارۀ کنترل این ساختمان و منطقه اطراف به دست نیروهای امنیتی، جلسه از سر گرفته شد.پلیس واشنگتن دی‌سی اعلام کرد که در جریان حوادث روی داده در عصر چهارشنبه دست‌کم چهار نفر جان خود را از دست داده‌اند و 52 نفر نیز بازداشت شدند.پلیس آمریکا اعلام کرد که ۵۲ نفر در جریان حوادث عصر چهارشنبه بازداشت شده‌اند که علت دستگیری ۴۷ تن از آنها، نقض قانون منع آمد و شد در پایتخت بوده است.پس از حوادث کاپیتول، مقررات منع آمد و شد در واشنگتن به اجرا گذاشته شد و نیروهای ضدشورش نیز در سطح شهر مستقر شدند. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.