رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خطاب به ترامپ گفت: تو برای همیشه استیضاح شده‌ای. هرگز از شر آن زخم خلاص نمی شوی و تاریخ همیشه ثبت می کند که شما به خاطر تضعیف امنیت کشور ما استیضاح شده‌اید.

به گزارش جماران؛ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که پاره کردن متن سخنرانی دونالد ترامپ در نشست سالانه کنگره خبرساز شد، خطاب به ترامپ گفت: در تاریخ ثبت شد که به خاطر تضعیف امنیت ملی استیضاح شدی و هرگز از زخم آن خلاص نخواهی شد.

نانسی پلوسی روز پنج شنبه در نشست خبری هفتگی خود با اشاره به روند استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا افزود: او برای همیشه استیضاح شده است. مهم نیست چه می گوید یا هرچه در سر او می گذرد.

وی خطاب به ترامپ گفت تو برای همیشه استیضاح شده‌ای. هرگز از شر آن زخم خلاص نمی شوی و تاریخ همیشه ثبت می کند که شما به خاطر تضعیف امنیت کشور ما استیضاح شده‌اید.

این در حالی است که دونالد ترامپ صبح امروز در نشست سالانه دعای ملی با در دست گرفتن روزنامه مخالف خود یعنی "واشنگتن پست" که تیتر آن تبرئه ترامپ بود، خود را پیروز این میدان نشان داد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اظهارات ترامپ در نشست سالانه با کنگره درباره وضعیت عمومی کشور را "بیانیه ناراستی" نامید و اضافه کرد: برای مردم آمریکا بسیار خطرناک است اگر آنها باور کنند آنچه را که او گفت.

پلوسی سخنرانی ترامپ را نمایشی اصیل توصیف کرد و سناتور میچ مک‌کانل رهبر اکثریت جمهوریخواهان در سنا را "مسکو میچ" نامید که مانع از تصویب هرگونه طرحی شده است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: کل سخنرانی وضعیت کشور در کنگره تحت نفوذ وفاداری به کاخ سفید و اهانت به کنگره و مردم آمریکا انجام شد.

پلوسی اضافه کرد: دولت ترامپ اعتبار دستاوردهای اقتصادی خود را از دستاوردهای دولت اوباما دارد.

وی اظهار کرد: هنگامی که رئیس جمهوری اوباما به ریاست جمهوری رسید ، نرخ بیکاری ۱۰٪ بود. وقتی وی آنجا را ترک کرد ، به پنج درصد رسید. بنابراین، رئیس جمهوری ترامپ "یک آشفتگی "را به ارث نبرد ، او یک حرکت را به ارث برد.

دونالد ترامپ از حدود پنج ماه پیش تحت افشاگری یک مکالمه تلفنی با ولودیمیر زلنسکی که در آن ارسال کمک های نظامی آمریکا به انجام تحقیق علیه رقیب انتخاباتی وی منوط شده بود، وارد فرایند استیضاح شد.

در نهایت مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت دموکرات را دارد در دسامبر 2019، با دو اتهام "سوء استفاده از قدرت" و "اخلال در کار کنگره" به منظور جلوگیری از انجام تحقیقات، به استیضاح چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا رای داد و به این ترتیب، نام دونالد ترامپ هم در فهرست روسای جمهوری استیضاح شده این کشور قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.