عبدالمجید دراهکی روز شنبه در نشست شورای مهارت شهرستان جم گفت: کلید اصلی توفیق و اثربخشی آموزش‌های مهارتی شکل‌گیری زمینه گفت‌وگو بین ذی‌نفعان حوزه مهارت آموزی است که با همکاری دستگاه‌های ذی‌نفع در حوزه مهارت سند مهارت‌آموزی این شهرستان با توجه به ظرفیت‌ها منطقه‌ای تدوین می‌شود.

وی بیان کرد: هدف از تشکیل شورای مهارت توانمندسازی از طریق مهارت‌آموزی نیروی کار در جامعه هدف با توجه به نیازهای آموزشی اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی است.

دراهکی اظهار داشت: در این شورا ظرفیت‌های مهارتی و آموزشی آن شهرستان بررسی و به تناسب آمایش سرزمین و نوع محصولات شهرستان، برنامه آموزشی و مهارتی که منجر به اشتغال و بهره‌وری آموزشی می‌شود شکل می‌گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر ادامه داد: مشکل اشتغال در دنیای امروز تنها با مهارت آموزی حل می‌شود و هریک از جوانان در استان بوشهر می‌توانند با مراجعه به مراکز آموزشی و مهارتی یک حرفه را آموزش ببینند و زندگی کریمانه و آبرومندانه‌ای داشته باشند.

وی تاکید کرد: جنبش در حوزه مهارت‌افزایی نیازمند نگاه جدیدی است و باید تصمیم‌گیران، صاحبان فکر و اندیشه را با خود همراه کرد.

دراهکی اضافه کرد: مهارت نداشتن دانشجویان زیبنده نظام آموزشی نیست و باید متناسب با نیاز بازار کار آموزش‌های لازم به افراد ارائه شود در همین ارتباط باید برنامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای را با همکاری فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی افزایش داد.

وی ادامه داد: مهارت افزایی از جمله نیازهای اساسی جامعه است که موجب پیشرفت کشور است و در اقتصاد مقاومتی جزو اولویت‌هاست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر گفت: کارگاه‌ها و تجهیزات لازم برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان وجود دارد اما از طرف دیگر در زمینه وجود نیروهای متخصص با خلاء روبرو هستیم، برهمین اساس تلاش می‌شود در هر شهرستان با توجه به طرح تکاپو، سند توسعه استان و اسناد بالادستی، در رشته‌های دیر اشباع آموزش‌های لازم عرضه شود.

وی تاکید کرد: فقدان نیروی کار ماهر از توسعه یافتگی جلوگیری می‌کند و جامعه از چالش بی‌مهارتی رنج می‌برد.

فرماندار جم استان بوشهر گفت: با توجه به صنعتی بودن این شهرستان، فراگیری آموزش‌های مهارتی و نهادینه کردن این فرهنگ ضروری است.

محمد حسینی اضافه کرد: فنی و حرفه‌ای تلفیقی از فن، علم و هنر در تربیت نیرو است و این مراکز می‌توانند پرچمدار توسعه باشند.

وی یادآور شد: هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی با اداره فنی و حرفه‌ای برای تقویت و برنامه‌ریزی مطلوب مهارت‌آموزی ضروری است و دستگاه‌های اجرایی نسبت به نیاز سنجی دوره‌های آموزشی مرتبط با فعالیت‌های خود اقدام کنند تا سند مهارت‌آموزی شهرستان در اولین فرصت تدوین شود.

حسینی اظهار داشت: مردم باید با ظرفیت‌ها و دستاوردهای فنی و حرفه‌ای آشنا شوند تا جوانان با میل و رغبت بیشتر به سمت آموزش‌های فنی و حرفه ای سوق داده شوند.

فرماندار جم گفت: شورای مهارت‌آموزی با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی تشکیل شده است و باید فرصت‌های شغلی جدیدی با توجه به ظرفیت‌ها در شهرستان ایجاد کرد.

وی  بیان کرد: مهارت‌آموزی راه اشتغال‌زایی است که باید به آن اهتمام و نسل جوان و جویای کار را به این مسیر هدایت و تشویق کرد.

حسینی از افزایش آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای شهرستان جم به ۶ مرکز  خبر داد و افزود: توسعه آموزش‌های مهارتی با همکاری  بخش خصوصی می‌تواند زمینه‌های توسعه شهرستان جم را سرعت بخشد.

۶۰۴۷/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.