به گزارش ایرنا، احمد همتی روز چهارشنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان سمنان افزود: دادگستری ها نقش اساسی در افزایش عدالت اجتماعی در کشور دارند و وزارت دادگستری در دولت دوازهم به این امر توجه ویژه ای داشته باشد.
وی اظهار داشت : باید روحیه کار گروهی برای رفع مشکلات کشور در جامعه نهادینه شود و اگر ضعفی در این مقوله وجود دارد باید آسیب شناسی شود.
وی تصریح کرد : در همه سازمان و دستگاه های اجرایی کشور به مقدار اندکی کم و کاستی هایی در بخش ها وجود دارد اما دادگستری های سراسر کشور باید با رفع ضعف های احتمالی برای افزایش رفاه اجتماعی در ایران اسلامی تلاش کنند.
همتی اضافه کرد : رفع مشکلات کشور نیازمند همدلی و همیاری مردم و مسوولان است و آحاد جامعه با خرید کالای ایرانی در مناطق محل زندگی خود می توانند در کاهش نرخ بیکاری تاثیرگذار باشند.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت : باید برای اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی به تعاونی ها توجه ویژه ای داشته باشیم و با این رویکرد می توان برای رفع بیکاری در کشور تلاش کرد.
در این نشست سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری ، محمدرضا خباز استاندار و چند تن از مدیران استان حضور داشتند.
علیرضا آوایی وزیر دادگستری به منظور بهره برداری چهار طرح عمرانی و آموزشی شهرستان سرخه با اعتبار 2 میلیارد و 650 میلیون تومان در به استان سمنان سفر کرده است.
486 طرح عمرانی، اقتصادی و تسهیلاتی با اعتبار 303 میلیارد تومان با ایجاد 754 شغل در هفته دولت 96 در این استان افتتاح می‌شود.
به گزارش ایرنا ، در دولت تدبیر و امید در استان سمنان 87 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شد.
در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، سال 95 از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشت.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.