ابوالفضل حسن بیگی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : تاکنون صاحب بیش از 10 واحد تولیدی به دلیل همکاری نکردن مسوولان نهادهای اجرایی برای برطرف نشدن مشکلات مالیاتی و بیمه ای به دفترم در مجلس شورای اسلامی مراجعه کردند که باید برای رفع چالش های فراروی آن ها هر چه سریعتر تدابیری اتخاذ کرد.
وی اظهارداشت : دولت دوازدهم باید علاوه بر ارایه تسهیلات رونق تولید برای رفع نظیر این مشکلات ، برنامه های جامعی را در این بخش اقتصادی ارایه دهد.
وی خاطرنشان کرد : حوزه اختیارات استانداری برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی بسیار گسترده است و بخش قابل توجهی از مشکلات بانکی و مالیاتی واحدهای تولیدی می تواند با مدیریتی اصولی در سمنان رفع شود.
حسن بیگی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و تجاری بالای استان سمنان ، تصریح کرد : باید با برنامه ریزی های اصولی و افزایش احداث کارخانه های فرآوری محصولات کشاورزی، در ایجاد اشتغال پایدار گام های اساسی برداشته شود.
نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد : همه مدیران دستگاه های اجرایی باید ارزش های اقتصاد مقاومتی را درک کنند و برنامه های جهادی برای اجرای آن در کشور عملیاتی شود.
وی ادامه داد : فقط 59 درصد از مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان سمنان عملیاتی شده و بقیه مصوبات بر روی کاغذ ارزش و اعتبار دارد.
وی اضافه کرد : قبل از اجرای برنامه اعطای تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و کشاورزی، تمام دستگاه های اجرایی برای رونق اقتصادی در کشور اعلام آمادگی کردند که باید در عمل، شاهد رونق اقتصادی و افزایش اشتغال باشیم.
به گفته حسن بیگی بسیاری از محصولات کشاورزی در شهرستان دامغان به دلیل نبود بازار فروش فاسد می شود و کارخانه های فرآوری و بسته بندی برای افزایش ماندگاری محصولات وجود ندارد.
وی گفت : از اوایل سال 95 تاکنون به دنبال صادرات محصولات کشاورزی دامغان به مناطق مختلف کشور و سطح منطقه هستیم اما به دلیل همکاری نکردن بسیاری از دستگاه های اجرایی، این برنامه ها تاکنون بی‌نتیجه مانده است.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی افزود : دامغان از ظرفیت های بالایی در زمینه کشاورزی برخوردار است و باید برای ایجاد کارخانه های فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی به خصوص پسته اقدام های اساسی انجام داد.
در شهرستان دامغان 156 واحد صنعتی و تولیدی وجود دارد که 102 واحد از آن فعال است.
استان سمنان بیش از هزار و 700 واحد صنعتی و تولیدی دارای پروانه بهره برداری دارد و تاکنون 780 واحد صنعتی و کشاورزی استان چهار هزار و 392 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کرده‌اند.
7339/6026/
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.