به گزارش ایرنا، تعهد اشتغال همدان به عنوان یکی از وعده های اصلی دولت دوازدهم، همواره مورد توجه قرار داشته و دارد؛ تا جایی که تحقق آن به محور برنامه های مدیریت ارشد استان تبدیل و در پایان سال گذشته خبر محقق شدن وعده دولتمردان منتشر شد.
اما برخلاف گذشته که برخی مدیران دولتی فقط به ارایه آمارها اکتفا می کردند، نیکبخت نتیجه برنامه ریزی دقیق مدیریت ارشد استانی و تلاش فشرده و شبانه روزی تمام دستگاه های اجرایی همدان برای ایجاد اشتغال را در بوته راستی آزمایی قرار داد و همگان را برای به چالش کشیدن این آمارها دعوت کرد.
در ادامه این رویداد میمون که می توان آن نقطه عطفی در ارایه آمار مسئولان دانست، ظهر امروز پنجشنبه استاندار همدان در نشست اعضای کارگروه اقتصاد مقاومتی استان همدان، بار دیگر بر رصد آمار اشتغال استان تاکید و اضافه کرد: راستی آزمایی آمار اشتغال استان همدان با میل و رغبت و برای امیدواری مردم آغاز شده است.
نیکبخت تاکید کرد: نمایندگان مردم استان همدان در مجلس شورای اسلامی نیز می توانند در این تیم نماینده داشته باشند و از نزدیک آمارهای دولتی را راستی آزمایی کنند.
وی با بیان اینکه نماینده رسانه ها نیز در این تیم حضور دارد، افزود: این امر در راستای شفاف سازی آمارها به صورت جدی دنبال می شود تا نقطه تاریکی در آمارها وجود نداشته باشد.
استاندار همدان با اشاره به استفاده از کارگران بیمه نشده در برخی گارگاه های تولیدی، تاکید کرد: تامین اجتماعی باید موضوع رصد کارگاه هایی که نیروی بیمه نشده دارند، جدیت بیشتری داشته باشند تا قانون در مورد این قشر اجرا و کارگران بیمه شوند.
نیکبخت با تاکید بر نظارت بازرسان سازمان تامین اجتماعی، یادآوری کرد: هم اینک یک درصد از آمار اشتغال استان برای راستی آزمایی انتخاب شده است که این رقم کم است و باید به پنج درصد افزایش یابد.
وی اظهار داشت: تعهد اشتغال استان همدان در سال گذشته 19 هزار و 800 شغل بود که فراتر از تعهدمان در استان شغل ایجاد شد و این آمار تاکنون به بیش از 22 هزار شغل افزایش یافته است.
نیکبخت حمایت از بخش خصوصی و واگذاری طرح های دولتی به این قشر را گامی در جهت تحقق تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی ارزیابی و اضافه کرد: در همین ارتباط در استان همدان بیش از 2 هزار طرح به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته باید 144 طرح به بخش خصوصی واگذار می شد، گفت: با تلاش های صورت گرفته 547 طرح به بخش خصوصی واگذار شد و بقیه طرح ها نیز با سرعت بیشتری واگذار شود.
/7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.