طبق گفته سخنگوی وزارت بهداشت، 6 استان کشور از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند و 3 استان هم با افزایش موارد بستری روبه رو هستند.

به گزارش جماران؛ دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: «از دیروز تا امروز ۶ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۵۶ مورد بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۱۷ هزار و ۷۲۴ نفر رسید.

در استانهای کرمانشاه و کردستان گرچه شاهد کاهش موارد بستری بوده ایم اما وضعیت همچنان قرمز است. همچنین استانهای خوزستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند.

استانهای آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و البرز تغییرات فزاینده ای در موارد بستری داشته اند.»

 

 

مجوز ضمنی اعمال محدودیت‌ها در خوزستان صادر شد/ ​ابتلای ۱۰۰ کودک خوزستانی به کرونا

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا به استان خوزستان اجازه داد درصورت ضرورت، محدودیت‌هایی در شهرهای با وضعیت قرمز اعمال شود البته این اجازه به صورت شفاهی بوده و تاکنون نامه کتبی به دست ما نرسیده است.

ابول نژادیان اظهار داشت: در حال حاضر تنها مرکز بستری و درمان کودکان زیر ۱۵ سال مبتلا به ویروس کرونا بیمارستان ابوذر اهواز است.

وی ادامه داد: حدود ۱۰۰ کودک خوزستانی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که تاکنون موردی از فوت کودکان بدون بیماری زمینه‌ای گزارش نشده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: تنها در یک مورد فوت کودک ۶ ماهه بر اثر بیماری کرونا گزارش شده بود که آن هم پس از بررسی متوجه وجود بیماری زمینه‌ای او شدیم.

​سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مطابق آمارهای به دست آمده از خوداظهاری مبتلایان به ویروس کرونا از ۴۰۰ مورد قرنطینه خانگی حدود ۹ درصد اعلام کردند که به دلایل مختلف از جمله لزوم تامین معاش، اجبار صاحب کار و تامین مایحتاج منزل مجبور به ترک قرنطینه شده‌اند.

وی افزود: طبق ارزیابی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، حدود ۳۰ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا قرنطینه خانگی را شکسته‌اند که همین مسئله نقطه آسیب ما است.

ابول نژادیان اظهارداشت: در ستاد استانی مقابله با کرونا مقرر شد کلانتری‌های محل با اعلام اسامی مبتلایان به ویروس کرونا که موظف به حضور در قرنطینه خانگی هستند بر آنها نظارت کنند.

 

​شهرهای سفیدی که قرمز شد

با وجود همه اقدامات و در حالی که به روزهای پایانی خرداد نزدیک شدیم، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اکثر شهرستان‌های استان مواردی از بیماری را گزارش می‌کنند حتی در مناطقی که قبلا سفید بودند الان شاهد افزایش موارد مثبت کرونا هستیم.

کامبیز مهدی زاده اظهار داشت: همین طور افزایش موارد بستری بیماری‌های تنفسی را داریم و در بخش‌هایی که برای بیماری کرونا در نظر گرفته شده است تعداد زیادی بیمار در حال حاضر بستری شده‌اند.

وی به نکته‌ای اشاره کرد که تا امروز یکی از محورهای مورد بحث برای مدیریت کرونا در خراسان جنوبی است؛ او گفت: متاسفانه این روزها شاهد برگزاری مراسم مختلف هستیم که بخصوص به صورت غیرکنترل شده در خانه، باغ‌ها یا مکان‌های شخصی برگزار می‌شود و اغلب مواردی که این روزها انتقال بیماری صورت می‌گیرد، در شرح حال آنان حتما حضور در یکی از این مراسم است.

رییس مرکز بهداشت استان خراسان جنوبی افزود: توصیه می‌شود از مسافرت تا جایی که امکان دارد، خودداری شود چون کنترل بیماری در سفر کمتر می‌شود و هم اینکه اکثر مناطق آلوده است.

 

پیک افزایشی و سپس روند ثابت کرونا در قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در هفته اخیر شاهد یک پیک افزایشی مبتلایان به کووید ۱۹ بودیم که میزان مراجعان و بستری ها را بیشتر کرد، اما طی ۲ روز گذشته روند ثابتی را داریم.

محمدرضا قدیر عصر پنجشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، مقابله و مبارزه با ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: اغلب افرادی که در دوران شیوع دوباره ویروس کرونا به مرکزهای درمانی مراجعه کردند یا مسافرت رفته و یا از مسافران مناطق قرمز استقبال کرده بودند.

وی بیان کرد: پاییزی که معمولا بیماری آنفلوآنزا نوع A و B را داشتیم، در پیش رو داریم که متاسفانه امسال باید همراه با بیماری کووید ۱۹ آن را تجربه کنیم.

 

احتمالاً ۲۰ درصد تهرانی‌ها به کرونا مبتلا می‌شوند!/ آلوده ترین و پاک ترین نقاط تهران از نظر وضعیت کرونا

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران ضمن اشاره به پیش‌بینی ابتلای ۱۴ تا ۲۰ درصد ساکنان تهران به کرونا گفت: بیشترین میزان ابتلا به کرونا در تهران مربوط به منطقه ۴ است‌.

دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران در گفت‌وگوی زنده بخش خبری شبکه تهران با اشاره به مطالعات انجام شده از ابتدای اسفند ماه تاکنون اظهار کرد: بر اساس مطالعات پیش بینی می‌شود که 14 تا 20 درصد ساکنان شهر تهران تاکنون به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

زالی با اشاره به آمار مبتلایان در مناطق مختلف تهران و گستردگی جغرافیایی و جمعیتی تصریح کرد: یافته‌ها حاکی از آن است که بیشترین میزان ابتلا به کرونا در تهران مربوط به منطقه 4 شهری است که با 900 هزار نفر، پرجمعیتترین منطقه شهری و جغرافیایی تهران به شمار می‌رود.  

به گفته وی منطقه 2 تهران با جمعیت 800 هزار نفر در رتبه دوم از نظر میزان ابتلا به کرونا قرار دارد و مناطق 14 و 5 نیز در رده‌های سوم و چهارم قرار می‌گیرند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران کمترین میزان ابتلا به کووید 19 در مناطق شهری تهران را مربوط به مناطق 21 و 22 ذکر کرد.

وی افزود: بالاترین میزان مرگ و میر در تهران نیز به ترتیب مربوط به مناطق 4، 14، 2 و 5 است که با توجه به این که منطقه 4 یکی از مناطق گسترده و پرجمعیت تهران است در رده اول از نظر میزان ابتلا به بیماری و مرگ  و میر ناشی از کرونا قرار دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.