طبق گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، 9 شهر استان خوزستان از نظر شیوع کرونا وضعیت قرمز دارند.

به گزارش جماران؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۹ شهرستان استان خوزستان بر اساس میزان بیماران بستری شده در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۰ شهرستان دیگر در وضعیت سفید قرار دارند.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر فرهاد ابول نژادیان چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان های اهواز، شوشتر، آبادان، باوی، دشت آزادگان، خرمشهر، کارون، حمیدیه و دزفول در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی گفت: تعداد شهرهای قرمز استان تا چند روز پیش  ۱۶ شهر بودند که اکنون به ۹ شهر کاهش یافته اند.

وی افزود: شهرستان های ماهشهر، مسجدسلیمان، شوش، رامشیر، شادگان، هفتکل، امیدیه، رامهرمز و اندیمشک در وضعیت زرد و شهرستان های گتوند، باغملک، هویزه، بهبهان، لالی، هندیجان، ایذه، اندیکا  و اغاجاری در وضعیت سفید قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز همچنین با اشاره به تعداد نمونه های گرفته شده در استان خوزستان در مقایسه با میانگین کشور تصریح کرد: میانگین کشوری نمونه های گرفته شده به ازای هر یک میلیون نفر، ۱۳ هزار نمونه است که حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز با ۱۶ هزار و ۶۴۷ نمونه به ازای هر یک میلیون نفر در جایگاه بالاتر از میانگین کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: از مجموع نمونه گیری‌های انجام شده در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز نتیجه آزمایش ۲۷.۵ درصد از نمونه ها مثبت بوده و در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول ۴۳.۹ درصد، دانشکده علوم پزشکی بهبهان ۱۰ درصد، دانشکده علوم پزشکی آبادان ۳۷.۴ درصد و دانشکده علوم پزشکی شوشتر ۲۹.۴ درصد از نتیجه آزمایش نمونه گیری های انجام شده مثبت بوده است.

در پایان این جلسه با در نظر گرفتن پژوهش‌های صورت گرفته و تاثیر ۲ درصدی اماکن ورزشی و سالن‌های آرایشی در سرایت  ویروس کرونا  بنا شد این اماکن با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نوبت‌دهی و بدون شکل‌گیری تجمع بازگشایی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.