طبق گفته سخنگوی وزارت بهداشت، موارد بستری در استانهای تهران و فارس روند افزایشی داشته و همچنین استانهای خوزستان، کردستان، هرمزگان، بوشهر و کرمانشاه بیشترین موارد بستری کشور را داشته اند.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت بهداشت گفت: «از دیروز تا امروز ۵ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۰۵ مورد بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۱۵ هزار و ۹۶ نفر رسید.

استانهای خوزستان، کردستان، هرمزگان، بوشهر و کرمانشاه بیشترین موارد بستری کشور را داشته اند.

موارد بستری در استانهای تهران و فارس روند افزایشی داشته است.»

 

افزایش بیماران کرونایی در خراسان رضوی نگران کننده است

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان خراسان رضوی گفت: افزایش بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کرونا در مشهد و دیگر شهرستان‌های این استان نگران کننده است.

 

ظرفیت بستری بیمارستان‌های ویژه کرونا در اصفهان پُر شده است

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ظرفیت بستری بیمارستان‌های ویژه کرونا در استان پُر شده و در صورتی که شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، به‌دلیل افزایش چشمگیر شمار مبتلایان مجبور به اضافه کردن بیمارستان‌های جدید برای بستری مبتلایان جدید خواهیم شد.

آرش نجیمی روز پنجشنبه افزود: از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی و موازین پیشگیرانه از بیماری کووید - ۱۹ باید گفت که در اواخر اسفند ۹۸ و ابتدای امسال مردم بخوبی این موضوع را رعایت کردند که به ثابت شدن شمار مبتلایان بیماری در استان منجر شد و این روند تا اواسط خرداد ادامه یافت، اما از اواسط خرداد به بعد شاهد افزایش دوباره شماره مبتلایان به این بیماری هستیم و بویژه در یکی دو هفته گذشته، این مهم کاملاً مشهود بوده است.

 

محدودیت‌های کرونایی در استان آذربایجان غربی اعمال می‌شود

استاندار آذربایجان غربی گفت: تصمیم هایی در راستای ایجاد محدودیت برای کنترل ویروس کرونا در ستاد استانی اتخاذ شده است که در ۲ هفته آینده در استان اجرایی می شود.

 

مبتلایان کرونا در ایلام با شیب فزاینده ای به بالاترین تعداد رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: امروز پنجشنبه پنجم تیرماه آمار مبتلایان کرونا در این استان با اختلاف زیاد و شیب بسیار فزاینده ای به بالاترین میزان طی ماه های گذشته رسید.

جمیل صادقی فر روز پنجشنبه در کارگروه مجازی اطلاع رسانی کرونا افزود: بیشترین آمار ابتلا طی ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب مربوط به شهرستانهای ایلام، ایوان، دهلران و آبدانان است.

وی ادامه داد: آمار مبتلایان شهرستان دهلران در حال پیشی گرفتن از ایوان است که پیش تر در وضعیت قرمز قرار داشت و تنها 2 مورد اختلاف دارد.

وی با ذکر اینکه در اعلام مبتلایان به کرونا محدودیت وجود دارد، افزود: آمار ابتلا در شهرستان های مهران، دره شهر و چرداول نیز به سرعت در حال افزایش است.

صادقی فر اظهار کرد: از مجموع مبتلایان ۲۴ ساعت گذسته در استان که بیشترین عدد در طول ماه های اخیر است، ۵۰ درصد مربوط به شهرستان ایلام، ۲۰ درصد مربوط به شهرستان دهلران، ۱۰ درصد مربوط به شهرستان مهران و ۲۰ درصد دیگر نیز مربوط به سایر شهرستان های استان است.

 

اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در ملایر

طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ملایر از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت زرد قرار دارد که به دلیل روند صعودی تعداد مبتلایان به این ویروس، بر اساس تصمیم ستاد پیشگیری، کنترل و مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان، محدودیت‌های جدیدی در برخی موارد اعمال می‌شود.

به گفته شبکه بهداشت و درمان ملایر در یک‌ماه گذشته ۹۰ درصد افرادی که در این شهرستان به ویروس کرونا مبتلا و تست آنها مثبت اعلام شد، مربوط به کسانی بود که در مراسم‌هایی همچون عروسی، عزا و مهمانی‌های خانوادگی آن هم بدون توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرکت کردند.

 

تمام استان قزوین در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین گفت: تمام شهرستان‌های این استان شامل قزوین، البرز، آبیک، آوج، بویین زهرا و تاکستان به لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت زرد قرار گرفته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.